onsdag 25 januari 2012

Fika!

Just ja, jag glömde ju att skriva om kakan jag gjorde igår (recept finns HÄR ). Den blev jättegod! Lite torr kanske, själva kakan innehåller inget fett (förutom fyllningen), så det är nog därför. Men nästa gång ska jag nog ha den inne i 35 min i stället för 40 som det står i receptet. För det blir en nästa gång, den var riktigt god!

Mamma/mormor kommer snart förbi och ska få smaka en bit, imorgon åker hon till Gran Canaria den lilla räkan, haha! Jag är inte alls avundsjuk!! ;-)
Insåg nyss att jag då får två dagar/kvällar med båda Tindra och Annabelle.... Adam åker till Norrköping imorgon och kommer hem fre natt/lör morgon.... Kul när det är så här kallt ute... Jag tänker på sista promenaden med Tindra på kvällarna. Den brukar oftast ske kring 20:30, nu måste den bli kring 19, och med Annabelle nerpackad i vagnen.
Oh well. Jag ska inte klaga. Det är ingen som har tvingat mig att ha en hund. Det är helt mitt eget val! :-)

Efter att mamma har varit här ska jag och Annabelle åka till pappa/morfar på sjukhuset. Han opererades på nytt igår och vi ska hälsa på och ta med en chokladask! :-)
Nån som vet om man får ta med blommor till sjukhuset? Tänkte på allergirisken?

Så, nu är det blöjbyte och dags att sätta på en kanna kaffe!

P.S
När det gäller mitt lchf så har vi "gjort slut" för den här gången. Men, jag svullar inte varje dag för det. Jag tänker noga igenom mina val :-)

Inga kommentarer: