tisdag 31 januari 2012

Guldstjärna till mig!

Trots mitt crappy mood så har jag gett Annabelle hemlagad mat både till lunch och till middag idag. Det var länge sedan nu, jag har blivit bekväm. Det är ju så enkelt med färdig mat. Men nu har jag fyllt frysen med lax och kyckling till henne så det räcker till några portioner i alla fall. Klapp på axeln till mig.

Däremot har jag INTE lagat någon vuxenmat idag, och orkar inte göra det heller. Måste smsa Adam och säga att han får gå förbi Divan (våran närmaste pizza/kebab) om han vill ha mat, själv gör jag nog bara en omelett.
Usch jag hatar såna dagar så jag inte orkar laga mat. Och tänk då när jag börjar jobba på heltid igen, och Ab går på förskola, då förväntas man ju laga mat varje dag. Varje vardag i alla fall, det gjorde alltid min mamma. Vi åt ute väldigt sällan när jag växte upp, men i och för sig så var ju utbudet mindre då också.
Måste nog skicka Adam på en matlagningskurs så jag slipper ha hela ansvaret ;-)

Idag har kära Annabelle endast sovit i 45 minuter. Yay? Nej.
Men å andra sidan somnar hon ju tidigt då får man hoppas! :-)

Nu är det dags för ett litet bad för lillis!

Inga kommentarer: