onsdag 15 februari 2012

Energi tack.

Jag är så tacksam över att jag/vi är så friska i den här familjen. Jag läser på facebook och på bloggar om hur alla är sjuka hit och dit, är det inte barnen så är det föräldrarna eller alla på en gång.
Vi har inte varit sjuka något allt, eller jo jag ett par dagar, och Annabelle var hostig i ett par veckor, men det var verkligen inget som påverkade våran allmänna energi.

Jag däremot känner att det måste ske lite ändringar i våran vardag för att få energin att flöda igen (för den fanns ju förut). Jag försöker att kickstarta den varje dag med kaffe, men det känns ju som att man lurar sig själv med kaffe, för min del är det nog mer mentalt än att det verkligen "funkar".
Jag vet att många tänker "börja träna latmask så får du energin du söker" och det är precis så jag också tänker. Alltså jag VILL verkligen vilja träna, men jag vet liksom inte hur jag ska ta mig till.
När tiden finns så finns sällan energin, och det är oftast för att det är så sent på kvällen som det finns tid för MIG att träna. Plus att jag alltid hittar 100 ursäkter till att stanna hemma i stället för att gå ner på gymmet.

Tidigare när jag har tränat så har det alltid varit motiverande att köpa nya träningskläder eller ett par nya träningsskor. Haha, sjukt nog.
Jag kanske ska ta och uppdatera träningsgarderoben? Tror ni det hjälper? Haha...tillåt mig småle...
:-)

Skämt och sido.
Vilken bra dag det har varit idag! Fint väder, fin Bellan och en fikadejt med fina Frida! Vi träffas så sällan, men det är alltid så himla trevligt att träffa henne!
Annabelle verkar inte vilja sova någon eftermiddagsnap, så det blir en tidig nattning för henne ikväll, vilket innebär lite egentid för mig innan Adam kommer hem, han jobbar sent ikväll.

Nu ska jag förbereda lite middag, hörs sen!

1 kommentar:

Edith sa...

It's easier said then done but most of the time when you think you don't have the energy to go to the gym but go anyways you find that you have more than enough! A good class or good music is all you need.. do it!!! ;p