tisdag 21 februari 2012

Tisdag.

Halloj på er!
Dagen har varit helt ok. Vi åkte ju som sagt till Drakborgen med Annabelle i förmiddags, något vi verkligen kommer att göra igen, dock på en annan tid. Hon var för trött och blev rädd för vissa ljud som var där, så det var ingen höjdare. Hon somnade i vagnen direkt när vi kom ut, och då tog jag en promenad till Birsta city som bara ligger några hundra meter därifrån och tittade lite grann i lite butiker, innan Adam mötte upp oss på Ikea.
Vi åt lunch i lugn och ro medan Bellan sov, och hann även köpa ett nytt soffbord och trycka in det i bilen innan hon vaknade. Sedan åkte vi hem, fixade och trixade med nya bordet, lekte och myste och sedan var det dags för mig att gå och träna.
Det blev ett pump-pass igen. Alltså, jag brukade älska pump, nu tycker jag inte alls att det är lika kul. Mycket beror på att jag är otränad, och sedan jag blev mamma så har jag fått ganska många krämpor (ja, för att jag är otränad), typ ont i vänstra handleden, ont i armbågarna och i axlarna.
Nu när jag precis har börjat med träningen igen så tar jag det ganska lugnt med vikterna för att inte bli handikappad av träningsvärk i tre dagar efteråt, men jag känner att jag skulle kunna lägga på den del vikt på vissa moment - men - jag får för ont i lederna av det. Det är så typiskt.
Bodystepen i söndags var riktigt kul och jag älskar känslan av att vara sjöblöt i svett och helt slutkörd efter ett pass. Det blir jag inte på samma sätt när jag kör pump nu. Fan då.

Jaja. Det är ju bättre än ingen träning alls.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det lite kvällsfika!
Kram till er!

1 kommentar:

Puma sa...

Du får kombinera pumpen med ett konditionspass innan eller efter om du även vill svettas :-)

Eller kör tabatintervaller på löpbandet!