torsdag 29 mars 2012

Samvetet.

Gah...det där himla samvetet alltså.
Det dåliga samvetet. Det kommer alltid smygandes när jag gör något för mig själv.
Jag har så svårt att bara slappna av, ta det lugnt och bara njuta av lugnet när jag inte är med Annabelle. Jag vet inte vad det handlar om?!? För det handlar verkligen inte om att jag oroar mig över henne, för jag VET att hon har det såååå himla bra hos sin mormor.
Någonstans långt inne i magen (ni vet magkänslan) eller långt bak i bakhuvudet (vet inte riktigt vart) så känner jag dåligt samvete över att vilja vara själv, men när jag väl är själv så kan jag inte "njuta" av det fullt ut.

Annabelle. Hon är ju mitt liv.

Men ok, seriöst nu. Jag har haft en bra dag så far. Promenerade till mamma innan lunch, fick lunch där och lämnade Annabelle och Tindra vid 12.
Sedan har jag varit i Birsta och gått omkring, träffat Edith och Oliver och fikat med dom, kommit hem och dammsugit, laddat hem 5 avsnitt av DHW, gått in till stan och köpt en liten present till en liten kille som fyller 1 år på måndag (se ovan, hihi), ätit thaimat till middag och druckit ett litet glas vin.

Nu ska jag titta på DHW och sedan ta ett bad tror jag.
Och försöka att slappna av.

Inga kommentarer: