söndag 25 mars 2012

Sommartider hej hej!

Seg start på dagen.
Igår när vi gick och la oss så ställde Adam fram sin iPhone en timme, för han hade inaktiverat funktionen på telefonen som ställer in tid automatiskt. Jag gjorde inget med min telefon, för jag hade den funktionen aktiverad. Hur som helst, 06:50 på min klocka, vaknar vi av Annabelle, och Adam går och hämtar henne. Han går upp med henne och låter mig ligga kvar, men kommer sedan in vid 07:40 ("min tid"). Han sa igår att han skulle behöva gå till jobbet runt 08:45, och då behöver ju jag kliva upp då.
Min klocka var alltså 07:40, och när jag gick upp så var ju även tv'n och datorn det, men Adam var inställd på att klockan var 08:40, eftersom han hade ställt om sin klocka manuellt igår. Efter många om och men så inser han att hans klocka måste ha ändrats inatt ändå (han gick till och med ner och kollade klockan i bilen, som att tv'n, datorn och min telefon inte räckte som "bevis").
Jag hade alltså kunnat ligga kvar en timme till, men när jag väl hade klivit upp så såg jag ingen mening med det.
Det som är lite konstigt är ju att Annabelle var så pigg redan 05:50 som klockan "egentligen" var när hon vaknade.
Jag fattar ingenting. Hon klev ju upp den tid hon vanligtvis brukar, men i själva verket var det ju en timme tidigare än vanligt.
Åh va struligt det blev nu, haha.

NU sitter jag och funderar på hur jag ska lägga upp dagen....En promenad snart i alla fall, och sedan MÅSTE jag köpa en present som jag har skjutit upp hela helgen.
Och så skulle jag behöva åka till pappa, och så skulle jag behöva...och så...och så...
Gah.

Happy söndag på er!



Inga kommentarer: