fredag 23 mars 2012

Väntan.

Hej hopp all you fredag-lovers!

Vissa dagar känns det som det ända jag gör är att vänta.
Vänta på att Annabelle ska sova, och när hon sover så väntar jag på att hon ska vakna. Sedan går hela dagen och så väntar jag på att hon ska sova igen.
Det låter kanske jättetråkigt, men det är inte så varje dag, men det dagar jag känner så är det ganska tråkigt.

Just nu väntar jag på att hon ska vakna. Vissa dagar är jag sjukt effektiv när hon sover, fixar och grejar, men idag hade jag liksom inget speciellt att fixa och greja med. Har varit inne i köket säkert 10 gånger och öppnat kylen, tittat lite och stängt den igen. Varje gång hoppas jag på att hitta något som jag inte hittade förra gången. Men nej.
Jag surfar runt på samma sidor om och om igen.
Men samtidigt som jag väntar på att hon ska vakna så att vi kan göra något, så vill jag ju inte väcka henne. Hon är mycket gladare och piggare om hon får sova ut ordentligt. Jag skulle behöva dammsuga, men det skulle väcka henne, så det får vänta.

Ikväll ska jag som sagt testa sushi för första gången. Jag är inställd på att jag nog inte kommer att bli överförtjust direkt, men sushi verkar vara en sån där grej som man antingen älskar eller hatar. Och dom som älskar sushi ÄLSKAR det verkligen, och jag vill se om jag kan bli en sushi-lover.

Nu ska jag fortsätta min väntan med att surfa runt ytterligare lite grann....tror jag har ca 30 minuters väntan kvar.

Inga kommentarer: