måndag 23 april 2012

Jag vill ha sol och blå himmel...

Det här vädret gör mig smått galen. Duggregn är ju bland det värsta som finns. Inte tillräckligt avskräckande för att hålla sig inne, men tillräckligt för att ändå bli blöt och frusen.

Annabelle gör mig förbryllad. Förra veckan sov hon i stort sett varje dag INNAN lunch, men veckan innan det sov i EFTER lunch. Idag somnade hon efter lunch, vad är detta, "varannan-vecka-metoden"?!
För två veckor sedan när hon sov efter lunch så gillade jag det, men i ärlighetens namn så gillar jag nog när hon sover innan lunch bättre, för då somnar hon tidigare på kvällen. Eftermiddagen blir ganska lång, men jag gillar att hon somnar innan 19:30 vilket hon nästan alltid gör om hon sover innan lunch.
Sover hon efter lunch så somnar hon så klart senare på kvällen, vilket innebär en kortare "egentid" för oss.

Oh well, hon sover när hon sover, ibland går det att styra, ibland inte.

Jag hade ju tänkt ha en shoppingdag idag, men jag tror jag skiter i det. Jag väntar tills det blir bättre promenadväder (jag vet att man kan promenera i duggregn, jag vill bara inte)....

Så. en seg dag hos familjen Alexander/Jonsson med andra ord.

Inga kommentarer: