söndag 15 april 2012

Kl 8

God morgon soliga söndag!!
Bellan vaknade tidigt idag igen, så nu är vi redan påklädda och mätta i magen med hjälp av gårdagens scones (lill-hjärtat fick gröt också). Dagen-efter-scones är inte alls lika mumsiga, men det fick duga. Några sekunder i micron och dom är nääästan nybakade.

Idag har vi faktiskt en dejt, hör och häpna! Efter lunch ska vi träffa Frida och gå runt Sidsjön med henne! Årets första promenad runt sjön! Det ska bli härligt med en långpromenad med en fin vän! :-)

Sedan måste jag börja fundera på vad jag ska baka, det är nämligen min tur att ta med fika till babysången på torsdag! Babysång, gud vad jag längtar dit. Det är verkligen en rolig och trevlig liten aktivitet för alla inblandade!
Jag funderar på Kärleksmums eller morotskaka. Vet inte. Ingen av dom har jag gjort sedan vi flyttade hit (för över 1 år sedan) och jag är inte bästis med våran ugn riktigt. Tycker mina kakor har blivit torra nu på slutet... Det sista jag vill är att bjuda på en torr kaka som smular sönder när man tar en tugga.
Men något ska jag väl lyckas svänga ihop! :-)

Nu ska jag tvätta bort gruset i ögonen och försöka få lite fason på mitt hår (som jag hatar just nu)!
Trevlig söndag!

Inga kommentarer: