söndag 29 april 2012

"Project RUNway"

Hello Söndag.
Fan alltså, finväder ute och här sitter jag och jobbar mellan 09:30-20:15... Det blir en lång dag idag...

Jag tänkte jag skulle berätta lite om mitt lilla projekt, som jag så fyndigt kallar "project RUNway". Jag testar en ny träningsform - alltså ny för MIG - nämligen att springa.
Jag har alltid hatat att springa, även när jag i mina yngre dar var riktigt vältränad och spelade basket 4-5 dagar i veckan, så hatade jag att springa. Jag har alltid varit snabb och så, sprang alltid i skolans friidrottstävlingar, men då kortare distanser, typ 60 m och 200 m, och var alltid snabb på basketplanen.
Men att "gå ut och springa" har aldrig varit min grej, och jag vet inte om det kommer att bli det heller, men jag gör ett försök i alla fall.
Jag hittade ett program i en tidning som jag följer, och denna vecka har jag kört 2 korta intervallpass och skulle även få till en powerwalk, men den har inte blivit av, tiden fanns inte nu i slutet av veckan, men det tar jag imorgon.
Tisdag, torsdag och lördag är det tänkt att jag ska köra, och mina intervallpass har jag kört på jobbet (alltså på gymmet) av de enkla anledningarna att jag 1. brukar få ont i benhinnorna av att springa ute, och 2. det är alltid bra väder inomhus, haha!
Eftersom jag bara har kört två pass har jag lite svårt att säga vad jag tycker, men so far so good i alla fall. Imorgon kör jag PW och på tisdag är det dags för intervaller igen. Det jag gillar med intervaller är att det går fort, de pass jag har kört är ganska korta, men det känns ändå härligt skönt och att man har tränat när man är klar (även fast jag har varit klar på 15-20 minuter). Sedan kan man ju givetvis träna lite extra när man väl är på gymmet, men jag är inte riktigt "där" än, haha. Hatar ju att gymma också.
Gruppträning är mycket roligare! :-)

Så, nu har jag delat med mig av detta också, och vi får väl se hur länge det håller i sig! :-)

Nu ska jag "jobba" vidare!

Inga kommentarer: