torsdag 28 juni 2012

Bortskämd.

Hej på er!

Jag tar en liten kaffepaus just nu. Det har varit fullt upp idag.
Min klocka ringde 07:05 (NÄR ställde jag klockan sist?), för jag var tvungen att gå upp och vara med på en "utbildning" på jobbet kl 8. Jag skriver "utbildning" för det var bara något fjant som jag personligen känner att jag hade kunnat vara utan, men oh well.
Det var över på 1 1/2 timme och efter det mötte jag upp resten av familjen som var ute på en promenad, och så fixade vi lite med vagnen som vi ska ta med oss på semestern, typ tog loss hjulen och vek ihop den så mycket som det bara gick och placerade den sedan i framsätet på bilen.

Sedan in och packa lite, fixa/äta lunch, lägga AB, åka och handla det sista (typ blöjor och annat tråkigt), och NU sitter jag ner och chillar.

Jag har tänkt på det här med att åka på semester, och med semester menar jag en resa till ett annat land.
För mig är det nästan en självklarhet. Vilket är ganska naivt tänkt.
Men - det är för att jag har haft förmånen att få åka på semester, nästan varje sommar, i hela mitt liv.
Vi hade inte direkt ett överflöd med pengar i min familj, och vi åkte aldrig på såna här resor som vi ska göra nu, utan det var bilsemester till Ungern, men också väldigt många resor till Grekland, Kanarieöarna och Cypern. Mamma var en hejjare på att hitta bra sista-minuten-resor, och då blev det inte så dyrt.
När jag blev äldre och började jobba så sparade jag ihop till resor själv, och åkte med tjejkompisarna.
När jag tänker på det hela så har jag varit väldigt bortskämd med sånt. Att åka på semester varje år är verkligen ingen självklarhet, och långt i från alla har råd med det.
Jag hoppas att vi kommer kunna ge Annabelle den förmånen som jag hade, och när hon blir ett par år äldre kan vi åka på ospecifiserade sista-minuten-resor också. Just nu, denna första resa tillsammans som en familj, ville jag (vi) ha det så bekvämt som möjligt och bokade därför all inclusive på ett stort och fint familjehotell. Jag hoppas att det lever upp till våra förväntningar, och jag har sänkt mina förväntningar ganska mycket, haha!

Vi åker alltså bil ner till Arlanda imorgon, sover där och på lördagmorgon går flyget till Palma på Mallorca!
JAG.LÄNGTAR.SÅ.ATT.JAG.NÄSTAN.SPRICKER.


Jag för 2 år sedan på Zakynthos.
Annabelle var en liten ärta i magen och kallades för Fjunis.
:-)

2 kommentarer:

♡ Kakan♡ sa...

Vilken fin bild:-)

Fy fasen vad avis jag blir. Börjar PÅ RIKTIGT bli orolig för att det inte blir någon riktig sommar i år?! Hemska tanke!!!

Ha det nu så himla himla bra. Njut av allt så ser jag fram emot en uppdatering sen. Eller kommer du blogga nåt därifrån?

KRAM!!!

Jessica sa...

TACK fina Kakan :-)

Jag får se hur det är med internet och så på hotellet, annars blir det bildbomber när vi kommer hem!

Kram!!