torsdag 21 juni 2012

"Sol, vind och vatten (?).."

Ja idag är det verkligen sol och vind! Inget vatten hoppas jag (alltså regn). Men det är liksom ingen direkt värme i luften, bara om man sitter helt skyddad i lä typ.

Idag har vi inget planerat. Vi ska bara på stan och kolla in lite grejer till Annabelle, hon behöver verkligen ett par sommarskor, typ sandaler, och jag har sett ett par på Din sko som hon nog ska få. Billiga är dom i alla fall.
Alltså, det här med kläder och skor till små barn.
Jag köper ju mycket på HM, men även en del på Polarn o pyret (nästan bara på rea dock), men när det kommer till skor så skulle jag ALDRIG köpa ett par skor till henne för 400-500 kr. Never, det finns inte. Varför gör man det liksom? Alltså, jag kritiserar inte dom som gör det, det är ju upp till var och en hur mycket pengar man vill lägga, men det känns ju väldigt onödigt tycker jag. Jag kan ju köpa 2 par för samma pris, kanske till och med 3 par.
Visst skulle jag kanske lägga lite mer på en rejäl vintersko till henne, men den här tiden på året - no way. Hon växer ju ur dom så snabbt.
Det var dagens mamma-tanke från mig. :-)

Imorgon är det midsommarafton om någon nu skulle ha missat det.
Jag ogillar såna dagar som man förväntas göra nåt på. Samma med nyårsafton. Så överskattade dagar.
Jag VILL ju göra något mysigt och trevligt, men vad gör man i en lägenhet i stan liksom? Dansar små grodorna på balkongen? No thanks.
Vi bestämde lite hastigt med mamma att vi ska komma dit imorgon, och äta lite midsommarbuffé. Jag ska ta med en matig paj, och en efterrättspaj. Och jordgubbar.
Mamma bor också i lägenhet, men i markplan med stora gröna gräsmattor precis utanför där Annabelle och Tindra kan springa omkring. Jag försökte bjuda in oss hos brorsan i hans stuga, men dom verkade inte vara så intresserade av att göra något överhuvudtaget.
Helst av allt skulle jag vilja vara med massa vänner, i en stuga någonstans vid vattnet. Som i en Pripps Blå-reklam. Tyvärr verkar jag vara den enda i våran familj som har såna drömmar....Men det är inte the end of the world :-)
Någon gång kanske...

Stax är det dags för Bellans favvomat nr 1: BLODPUDDING!

Inga kommentarer: