tisdag 31 juli 2012

Update.

Hej på er!
NU sitter jag ner vid datorn en stund, så jag ska passa på att skriva lite om helgen.
Det var sååå skönt att komma iväg i ett par dagar, däremot så inser jag ju mer och mer att mina "sovmorgon-dagar" är över. Jag kan inte sova längre än till 07, oavsett när jag går och lägger mig på kvällen. Jag var inte speciellt utvilad när jag kom hem om vi säger så.

Vi har vandrat i skog och mark, ätit god mat, varit på härligt spa och fått UNDERBARA behandligar, besökt Åre chokladfabrik (2 ggr), ätit massa ost, chips, choklad och druckit vin. Hotellet var underbart fint också, riktigt fina miljöer att njuta av!
Det som jag tar med mig i minnet mest är när vi åkte upp för Åre-skutan i linbana och gick ner för hela berget. Vi gick först lite fel för det var ganska dimmigt uppe på toppen, och hela "promenaden" tog 2 1/2 timme, och vi var riktigt möra och trötta i kroppen efteråt (och fick en redig träningsvärk dagen efter,
som fortfarande sitter i litegrann).

Men mest av allt njöt jag att vara borta från allt ansvar, vilket stundtals var lite svårt att njuta av, för jag saknade ju Annabelle jättemycket. Hon som säger pappa 1000 ggr om dagen hade på fredagkvällen gått och mumlat - nästan viskat - mamma, när Adam stod och gjorde i ordning vällingen. Det värmde mitt hjärta att höra, samtidigt som jag inte kunde låta bli att känna att jag hade "övergivit" henne för mina egna behov i 3 dagar.
MEN - det gick så bra för oss alla 3, Adam fick känna på hur det är att vara ensam med henne i några dagar, och jag fick öva på att bara slappna av och släppa kontrollen :-)
Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång, det skulle vara roligt om vi kunde göra något liknande om några månader igen!

De senaste dagarna har Annabelle vaknat väldigt tidigt, kring 6-6:30, vilket känns ganska drygt. Vägrar somna om också. Idag var det min tur att kliva upp med henne, 06:15 satte vi oss i soffan.
Nu har vi ätit frukost och Annabelle tittar på tv en stund. Jag vet inte vad dagen erbjuder, jag vet bara att jag så gärna skulle vilja åka till IKEA, men det ser ut att bli ganska fint väder så jag vet inte... Kanske drar dit i eftermiddag.
Imorgon är Adams semester slut, och det känns ju så klart trist. Jag har ca 1 1/2 månad kvar av min ledighet, och jag hoppas verkligen att augusti bjuder på fint väder så att jag och Bellan kan njuta av den sista tiden innan förskola och jobb drar igång i september!

Nu är det dags för en påfyllning i kaffekoppen, och sedan ska vi kanske ta och väcka pappa :-)
Ha en fin tisdag alla läsare!

1 kommentar:

Knuti sa...

Åh vad härligt att ni hade en underbar helg. Jag längtade till Åre redan innan, men efter allt du skrivit om Åre längtar jag ÄNNU mer :D