torsdag 9 augusti 2012

Dags för förnyelse.

God morgon!

Idag åker syster och co hem, och idag har jag och Annabelle ingenting planerat, det känns skönt. Jag är öm i nacke och rygg efter ett par intensiva dagar med bad och lek och mycket bärande av ovan nämnda tjej.

Som inför varje höst så vill jag fixa massa nytt. Det handlar allt som oftast om kläder och hår (jag är PISSLESS på mitt hår nu, alltså slingorna gör mig galen!!), men nu har jag fått för mig att jag även vill förnya lite hemma också. I en ganska liten skala eftersom hemmafix kostar ganska mycket pengar.
Jag vill börja med att rensa i köksskåpen, och först ut ur skåpen blir mina Hanna-muggar från Rörstrand.
Jag är PISSLESS på dom, haha. Nä, men dom var snygga och så när dom var nya för ett par år sedan, men är alldeles för "skrikiga" för min smak, så dom ska jag ge bort till en kompis.
Bort, bort, bort.

I stället för dom vill jag nu börja köpa på mig muggar från serien Swedish grace. Dom är lite dyra, men inte fruktansvärt. Dom finns ju på Ittala outlet, och där har dom ofta "ta 4 betala för 3". 
Men jag vet inte om jag vill ha vita eller rosa. Vitt känns enkelt och klassiskt, men de rosa är så fina. Jag har ett set med skålar från serien, och det är i vitt, så jag kanske ska hålla mig till det så det blir enhetligt.
Men visst är de rosa fina?


Nu blev jag väldigt kaffesugen, så jag måste nog sätta på en kanna. Mmmm....vad gott det skulle vara med något sött till. Länge sedan jag bakade nu. Hmm....kanske svänger ihop nåt lite senare!

Inga kommentarer: