tisdag 14 augusti 2012

Hälsans stig.

God morgon.

Om en liten stund ska jag, Annabelle och Tindra gå ut på en lång promenad. Måste bara ladda mobilen först så jag kan lyssna på lite musik.
Vi ska gå Hälsans stig som går längs Selångersån till Granlo och vidare in till stan. En perfekt sträcka. Jag och Edith gick den ofta i höstas och våras.

Jag har verkligen legat på latsidan den här sommaren. Vissa dagar mår jag så dåligt över det, men väljer att inte gnälla över det "offentligt", eftersom det enbart är mitt eget fel. Jag förstår inte hur det kan ha blivit så här, att det ska vara så svårt för mig. Jag brukade ju älska att träna. Jag skyller ganska ofta på att jag inte har tiden. Jag HAR tiden, men inte att träna det jag tycker är ROLIGT. Visst kan jag gå och gymma tidigt på morgonen eller sent på kvällen, alternativt ta en jogg morgon eller kväll, men att gymma och jobba är det tråkigaste jag vet när det gäller träning. BLÄ säger jag om det.
Jag gillar träning som är peppande och inspirerande, och det är svårt att peppa sig själv - tycker JAG.
Jag gillar alltså gruppträning bäst, BodyPump, BodyCombat, core, BodyStep och så vidare. Men, det är riktigt svårt att passa in ett sånt pass med Adams arbetstider...Jag kan ju inte direkt ta med Annabelle...

Att jag även har haft jordens svull-sommar gör inte mitt samvete bättre. Fan. Jag har verkligen ingen diciplin. Jag är glad att vi inte har någon våg, för jag skulle verkligen inte vilja veta hur stor skadan är. Dock har jag alltid haft mina kläder som riktlinje, och dom sitter fortfarande bra.

Jag vet att det är många av er tjejer som är här inne och läser som är värsta träningstjejerna, kan inte ni ge mig lite pepp och tips på hur jag ska komma igång, och hur brukar ni göra när ni har kommit in i en svacka (min svacka är typ 3-årig...) eller har dåligt med motivation?
Ge mig era bästa tips är ni gulliga :-)

NU ska jag ta tag i dagen och fixa i ordning här så att vi kan gå ut!
Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Karin sa...

Hej Jessica! Känner inte dig men ramlar ändå in på din mysiga blogg emellanåt. :-) Ja, angående träningen så är det som krävs för mig att jag går på i alla fall ett roligt "pepp pass" i veckan...Typ combat eller liknande. Något som jag tycker är roligt och som är sådär kräkfärdigt jobbigt. :-) .Sen brukar det andra liksom komma av sig själv. Både mat och träningen på egen hand blir bättre på detta sätt! Sänder peppkramar till dig!

Jessica sa...

Karin - tack! Det är precis det jag behöver göra också. Och det borde ju inte vara så svårt kan man tycka ;-) kul att du läser! Kram!

Knuti sa...

Jag tror, precis som karin, att du kanske ska försöka komma iväg på ett roligt pass i veckan iaf. Någon gång måste det ju passa med Adams schema :-)

När jag får dålig motivation att springa eller spinna, då försöker jag göra något annat så jag kommer på banan igen. Typ simma, eller gå på promenader, träna lite hemma och så. Tillslut kommer oftast motivationen tillbaka :-) ge spinning några försök till vettja! hihi, kram

Jessica sa...

Knuti - har du några 30-minuterspass??

Edith sa...

Here are my best tips ;) First of all, new music can really help. Then there's the basic "do something new" like taking a new class, changing your routine if you have one, even taking the same class but with a different trainer can really help! What I've also done lately is to go on Pinterest under Health&Fitness and look through the stuff there to get some "thinspiration", there are tons of short at home workouts, healthy recipes and pics of ripped abs to get you motivated ;)