onsdag 5 september 2012

Dag 3.

Hej!

När vi kom till dagis idag (jag har bestämt mig för att sluta försöka vara "korrekt" och säga förskola, det går liksom inte), så började vi dagen med utelek, som dom alltid gör där. Vi var 3 föräldrar som satt lite vid sidan om. Jag var så glad att se att Annabelle sprang iväg från mig nästan direkt, hon älskar verkligen att leka ute. Hon lekte med fröknar, barn och gick även iväg och utforskade lite på egen hand. Det kändes jättebra i mammahjärtat.

Däremot kom hon vid ett tillfälle fram till mig när jag satt och fyllde i ett papper, och blev smått hysterisk när hon inte fick ta min penna, och det var början på en mindre grin/skrik-fest som varade till och från i ca 40 minuter.
Jag tror att det berodde på hunger och trötthet. Vi äter alltid ett litet mellis hemma vid 10, och det gör dom inte där, utan bara lite frukt vid 9, typ nån äppelklyfta eller en halv banan, så hon var nog hungrig.

När vi gick in för att samlas innan lunch var hon också lite grinig. När lunchen serverades så åt hon riktigt bra, det var linssoppa och smörgås, och frukt efter. Hon ville bara ha mer och mer, så jag tolkar verkligen det som att hon var hungrig.

Efter lunch gick vi hem, och hon somnade ovaggat efter 5 minuter hemma.
Imorgon ska jag vara med i en timme ungefär, sedan lämna henne INNAN hon blir grinig (vilket kan vara svårt att säga i förväg), typ strax innan 10 kanske, och så ska hon äta lunch och SOVA där efteråt. Herregud....hur kommer det att gå? :-) Ska jag kanske ta med mig hörlurar så jag slipper höra hennes skrik när jag går (om hon nu grinar alltså)? Åh fy, det gör ont i hjärtat bara jag tänker på det...

Nu ska vi äta lite mellis och invänta Tindra som har varit på sleepover hos mormor :-)
Ha en fin onsdag, blås inte bort i stormen! :-)

Inga kommentarer: