måndag 1 oktober 2012

Nu har den här tjockisen ätit sitt sista chips.

Nja, kanske lite dramatiskt kanske, men på en tid i alla fall.
Jag har verkligen gått överstyr med allt som stavas GOTT och det känns som att om jag inte gör något åt saken NU så kommer det gå käpprätt åt h-vete.
SÅ - oktober får bli starten på ett hälsosammare liv!!
Jag ska under en månad dra ner på ALLT som jag den senaste tiden har överkonsumerat, alltså chips, kakor och godis.
Jag ska även dra ner på kolhydratintaget (inte lchf dock), och äta mer grönsaker i stället, samt dricka massor med vatten, något jag lätt glömmer bort.
Dessutom ska jag försöka få in tid för träning, och då framförallt hemmaträning, då det är näst intill omöjligt för mig att komma iväg till gymmet (jag vet, jag jobbar där, men när jag slutar för dagen måste jag gå hem, eftersom Adam börjar jobba sitt eftermiddagspass då).

Det är dags att sluta gnälla, men samtidigt vara realistisk. Jag är inte 20 och jag kommer aldrig bli pinnsmal, och jag måste sluta jämföra mig själv med andra. Jag är jag, och jag måste försöka göra det bästa av det jag har. Just nu gör jag inte det.

Så, hej Oktober, nu kör vi!

1 kommentar: