måndag 26 november 2012

Vacker med spackel?

God morgon.
Idag känns det mesta tungt. Mest för att jag är så fruktansvärt trött. Jag vaknade kring 03 och sedan var det kört. Jag låg bara och vred på mig i 2 timmar innan det var dags att kliva upp kl 05. Så otroligt frustrerande.

Idag har jag en efterlysning! Jag vill att ni tipsar om den BÄSTA concealern ni vet. Jag behöver något som ljusar upp och täcker mörka ringar under ögonen - and I need it now.
Just nu använder jag mig av Make up stores concealer-pennor (3 olika) men jag tycker dom är lite för tjocka och vill hellre ha något mer "lösare" i konsistenten. Jag har tidigare testat Magic wand från Face och en från Dior, och har varit nöjda med dom, så kanske blir det en av dom - OM inte nån av er kan tipsa om någon grym!

Annabelle var väldigt ledsen igår vid nattning, hon somnade till och med i min famn inne i hennes rum när jag gick in för att trösta henne, men vaknade så klart när jag började röra på mig för att lägga ner henne i sängen. Tror jag stannade inne hos henne till 20:40 innan hon hade somnat, jag låg på golvet brevid hennes säng, för hon blev väldigt ledsen så fort jag försökte smita ut... Lilla hjärtat.

Oh well. Nu är det bara att trycka på fake-knappen och låtsas vara pigg, glad och trevlig, fast jag egentligen bara vill fake-vara-sjuk och gå hem. BLÄ.

Happy måndag!

2 kommentarer:

Nina sa...

Oh! Smink! Helena Rubinstein är nog kanske bäst ändå, fastän jag precis svek den för att testa Estee Lauders Double Wear. Den kan vara för tjock, men jag måste ju testa ändå. Är man nörd så är man :) Men iaf, Helena, den kan jag gå i god för. Se här bara:

http://bjutiful.me/2011/12/28/nobelpriset-i-ogonklet-grattis-helena-rubinstein/

Finns såklart inte att testa här i stan, men finns på kicks.se om du vågar chansa på färgen (välj leverans till butik isf så får du den på en grisblink). Jag har haft medium i sommar, kanske att jag kan ha light i vinter blek som jag är. Den är dunderbra! (När jag skriver det här är jag starkt kritisk till varför jag köpte en annan, låter ju som världens dummaste sak att göra)

Hanna sa...

Nina rekommenderar bra alternativ, men om du vill ha nåt billigt men riktigt bra så är Lumenes " dark under eyes" ett billigt och bra alternativ. Lätt konsistens, döljer det mesta och ljusar upp riktigt bra.