måndag 31 december 2012

Årets sista dag.

Hej på er!
Hur har ni det idag, så här på självaste nyårsafton?
Jag håller på att förbereda kvällens middag, så att jag slipper stå och stressa med den när Annabelle är vaken och vill leka. Inte för att jag skulle behöva stressa, det blir bara vi och mamma som ska äta.
Mysigt och gott ska det bli.

Först tänkte jag när jag började skriva detta inlägg att jag skulle göra en form av summering av året som gott, men jag orkar inte det, haha! Men det har varit ett helt ok år, där det mesta har kretsat kring Annabelle. Hon fyllde 1 år i mars (kan inte fatta att hon snart fyller 2???!!), vi åkte på semester till Mallorca, spenderade några dagar i Stockholm, fick besök av syrran med familj, jag åkte på en tjejhelg till Åre, Annabelle började dagis och jag började jobba.
Och den här hösten har gått såååå himla fort, jag fattar inte vart den har tagit vägen! Och jag antar att det fortsätter så i fortsättningen. Jag märkte en STOR skillnad på att vara mammaledig och att jobba. En helt annan typ av trötthet (som kommer från dålig sömn och stress på jobbet) och som sagt att tiden bara flyger iväg, antar att det bara är att gilla läget.

Till året som kommer vill jag göra några personliga förändringar, och ett av dom är (som så många andra) att träna. Nu handlar det inte så mycket om att träna för att bli snygg, utan mer att träna för att må bra. Och jag ska verkligen försöka få in 1-2 pass i veckan, mer än så vill jag inte pressa mig till, för då blir jag bara besviken om jag inte kan hålla det.
En annan sak är att försöka att tänka lite mer ekonomiskt. Den här hösten har varit full av "unna mig" och det är inte riktigt hållbart i längden. Att unna sig kan man göra någon gång då och då, inte varje månad. Men vill jag fixa naglarna en gång i månaden så tänker jag tillåta mig själv det. Det är 350:- som jag har råd med om jag skippar nåt annat, typ lunch från bageriet 2 gånger i veckan.

Jaja, nu ska jag ta och titta till maten här, ville bara skriva några sista rader detta år, och önska er som läser ett gott nytt 2013!

2 kommentarer:

Marre sa...

Gott nytt år till dig med, och tack för att jag som trogen läsare av din blogg sedan några år tillbaka fått hänga med på ytterligare ett år. :) Shit, nu låter jag som värsta stalkern så jag vill bara förtydliga att det är jag INTE! ;)

Jessica sa...

Kul att du är kvar Marre! Gott nytt år på dig!
:-)