måndag 3 december 2012

Fullt ös!

Ja, det blev inte många lugna stunder i eftermiddags när lilla fröken kom hem. Tur jag hade fått några timmar att vila. Jag bakade dinkelscones till mellis, första gången jag gör det, och det blev helt ok. Inte lika gott som vanliga scones, men helt klart godkända av alla i familjen.

Idag fick vi veta att Annabelle har sovit med de andra barnen i sovsalen på dagis, både idag och i torsdags, och det hade gått jättebra! Hon fick ju börja att sova i sin vagn ganska snabbt i höstas, för hon vaknade så ofta och var ledsen, och då vaknade alla andra barnen också.... Jag tror kvalitén på sömnen blir sämre nu tyvärr, för idag var hon trött så hiiimla tidigt, när klockan var 16:30 gick hon och ställde sig vid sin säng och sa soooooova flera gånger. Då fick hon sitta där en stund och varva ner, för oj vad hon busade innan.
Senare på kvällen, när klockan var kanske 18:40 började hon igen, soooova, elling (välling) och då var det bara att fixa! Adam säger att hon är jättetrött på morgonen när han väcker henne, så att hon lägger sig lite tidigare är nog bara bra.

Nu sitter jag och kollar på lite julklappar. Hittar typ INGENTING, och helt ärligt så får jag lite ångest. Jag ska försöka att hålla mig inom rimliga summor, hela tiden tänker jag att vi har våran "monster-månad" med alla tunga räkningar och lån i januari, gah, varför är det alltid så?! Värdelöst ju!
Adam önskar sig två saker, en necsesär och en snygg slips. Hmm....ska väl inte vara så svårt att fixa :-)

Nä nu måste jag städa upp i vardagsrummet, det ser ut som en liten krigszon!

Inga kommentarer: