tisdag 18 december 2012

Jag i ett nötskal.

Till att börja med så tänkte jag skriva om att jag och Adam har varit på utvecklingssamtal på Annabelles förskola idag. Det var så kul att höra allt dom hade att berätta om henne.
Hon är framåt, nyfiken, alltid delaktig i aktiviteter och så kan hon räkna till 20 och kan många färger.
Skryt, skryt, men va fan, hon är ju det bästa jag har gjort i mitt liv, så nog fan skryter jag! :-)

Sedan tänkte jag skriva om något som är så JAG så det skriker om det. Oro och stress över något som inte är till 100% skrivet i sten.
Det handlar om jobbet, och en kommande schemaförändring som kommer att ske den 1:a mars.
Eller, det som kommer först är att jag idag har bestämt att börja jobba 100% från 1:a februari. Jag önskar att jag slapp, men det är nödvändigt, på det ekonomiska planet, och det är den enda anledningen. Kunde jag så skulle jag jobba 75% i all framtid.

Så - från 1:a feb så kommer jag alltså att jobba heltid. Det kommer väl att funka, har ingen aning om hur schemat kommer att se ut dock.
Men - från första mars kommer vi att vara endast 2 st personal, som ska dela på 2 skift som sträcker sig från 06:45-19:15 måndag-fredag. Någon kommer att öppna, och den andra kommer att stänga.
Varken jag eller min kollega kan jobba stänging. Eller hon kan, rent praktiskt, för hennes man jobbar "normala tider", och slutar kring 17, men då får hon knappt träffa sina barn.
Hos oss ser det lite annorlunda ut, eftersom Adam jobbar till tidigast 20:00 varje vardagkväll i veckan i stort sett. Dagis stänger kl 17. Den ekvationen går inte ihop.

Vi har haft ett möte med facket om detta, och satt bollen i rullning. Ett nytt schema ska presenteras och jag undrar vad som kommer att hända när jag säger "jag kan inte jobba till 19:15 tre kvällar i veckan"? Kommer jag att få behålla mitt jobb? Är det lika bra att börja kolla efter något nytt redan nu?
Check, det har jag gjort redan, och det finns inget för mig att söka.

Så klart, eftersom jag är som jag är, så tar detta upp ganska mycket av min tankeverksamhet nu.. Det och funderingar kring vatten-jäkla-skadan.

Om någon känner någon som vet om något ledigt jobb i vinter som skulle passa mig (en "super-service-minded receptionista", haha nice ord by the way, "receptionista"), så kontakta gärna mig via mail jessan.jonsson@gmail.com .....

Nu ska jag äta bort min oro, en köttbullemacka blir det till sen middag idag.
Hej på ett tag.

1 kommentar:

Lina Enocson sa...

Skicka spontanansökningar till företag du skulle vilja jobba på, även om de inte har något ledigt nu så kanske längre fram!