onsdag 16 januari 2013

2 dagar och 2 nätter.

Nu har jag kommit tillbaka till jobbet efter 2 dagars VAB. Och nu har vi sovit 2 nätter i nya lägenheten i stan också. Det går bra faktiskt, men visst känns det lite konstigt.
Nu när boendet är löst så börjar ju andra saker ta upp min tankeverksamhet på kvällar och nätter. Hur lång tid kommer det ta egentligen? Vad kommer det att kosta? Kommer vi att behöva ta ett lån (högst troligt)? Kommer Tindra stå och skälla i nya lägenheten då vi inte är där?
The mind of a controlfreak.

Det var skönt att börja dagen med en liten promenad i alla fall. Normalt tar det min 1 minut att gå till jobbet, nu tog det 12 minuter, och det var riktigt uppfriskande. Frukost åt jag på jobbet, och det ska jag fortsätta med under den här perioden, på så sätt kan jag sova liiiiite längre.

Jag hoppas det går bra för Annabelle idag på dagis, och att hon inte får något diarréåterfall (bläää).
48-timmarsregeln är bra, hoppas att andra föräldrar följer den också!

NU ska jag jobba, och kl 13 går jag för dagen, nice!

2 kommentarer:

♡ Kakan♡ sa...

Men faaan, så hade jag skrivit värsta långe kommentaren också blev det fel när jag skulle publicera. Morr!

Iaf, typ det jag skrev var att vi alltid följer 48 tim regeln slaviskt! Dessutom har vi alltid det barn som inte är magsjukt hemma också. När man ändå vab:ar kan man ju försöka minska risken för att hon ska smitta ner dagiskompisarna.

Här hemma är det Ida som åkt på magsjuka den här gången, kräkts flera ggr idag:-( Nu sover hon och vi hoppas hon kräkts klart och att vi andra klarar oss!

Fin bild på dig i tidningen idag:-)

KRAM

Jessica sa...

Men hej kejkis!! Kul att du kommenterar! :-)
Ni verkar ha drabbats hårt av sjukdomar den senaste tiden, uscha hoppas ni får hålla er friska ett låååångt tag framåt!!!!

Haha, den där bilden.... Det första jag sa när fotografen skulle ta kort var "Meh jag har ju pannband på mig" och så började vi skratta! :-)

Kram!!