fredag 18 januari 2013

Svinkallt!

Ja, idag blev jag pigg efter den lilla promenaden till jobbet, kring 06:00 i morse. Och det var bra, för jag hann knappt vakna innan jag skulle iväg.
Alla som läser den här bloggen vet att jag är livrädd att försova mig. Jag ställer klockan onödigt tidigt, för att slippa stressa på morgonen, så den ringer alltid kl 04:50.
Det sista jag gjorde igår innan jag la mig var att kolla att den lilla alarmsymbolen var framme på telefonen, och efter det somnade jag sött. Jag vaknade vid 02 och tänkte "yes, 3 timmar kvar att sova!!". Sedan vaknade jag efter ett tag igen och tänkte "nej, jag ska inte titta på klockan, jag blir bara så stressad över att jag förmodligen snart måste gå upp", men något sa mig ändå att titta på klockan. Det var tur, för klockan var 05:25!!!!! Upp som ett skott ur sängen och börja klä på mig, sminka mig och så vidare.
Fy FAAN! Jag hade inte ställt klockan alls, den var bara inställd på mån-tis-ons och inte fredag!! Tänk om jag inte hade tittat på klockan??!!

Usch, jag hatar när sånt här händer, tack och lov är det väldigt sällan! :-)

Fredag idag, och jag jobbar till kl 13. Efter det ska jag hem och sedan göra lite små ärenden, och strax innan kl 17 åker Adam bort över helgen :-( Det känns trist...
Imorgon ska jag till min bror som fyller år och äta smörgåstårta, inte speciellt lchf, men jag tror jag skippar det i helgen faktiskt. Men bara för den sakens skull ska jag inte svulla gärnet, men kanske unna mig lite saker som jag kanske blir sugen på, typ lite chips eller nåt. Äh, jag kanske är nöjd efter smörgåstårtan.
Jag ÄLSKAR verkligen smörgåstårta!! :-)

NU ska jag jobba vidare!
Happy fredag!

Inga kommentarer: