onsdag 20 februari 2013

Let's do this!

Onsdag - kort dag. Men OJ vad jag saknar mina lediga onsdagar. Att kliva upp kl 05:00 tre dagar i rad är tungt vill jag lova! I och för sig är det ju lite trevligare att ha lediga fredagar med 3-dagars helg, men en paus mitt i veckan är värd mycket det också. Kanske kommer mina lediga onsdagar tillbaka till våren, vi håller på med ett nytt schema som ska träda i kraft under våren.

Igår fyllde Adam år! Jag tycker alltid att det är så svårt att köpa presenter till honom, och han säger aldrig vad han önskar sig heller!! Så när han i söndags stod och sneglade på en jättesnygg jacka på Jack 'n Jones sa jag att han kunde få den av mig, i födelsedagspresent! :-) Det tackade han ja till, och jag var jättenöjd! Kanske inte så roligt, men han fick nåt han ville ha i alla fall!
Sedan köpte jag en liten tårta och ett kilo lösgodis, och jag tror att han var nöjd med sin födelsedag! Min mamma kom och firade honom och fikade med oss också, det tror jag att han uppskattade, eftersom hela hans familj bor i Stockholm.

Annars då? Hmm...
Annabelle sov ingenting på dagis igår, andra gången på 3 dagar som det händer. Jag gillar det inte, men kan så klart inte styra över det. Är hon inte trött så är hon inte trött. Men jag hoppas att det bara är tillfälligheter, för det är viktiga två timmar det där... Speciellt på helgerna, för då passar jag på att vila lite själv. Plus att dagarna blir så långa och hon inte direkt har det bästa humöret när klockan börjar närma sig 16-17.
Hon kanske håller på att växa ifrån det? Jag hoppas inte det, det känns för tidigt :-)

Nu ska jag ta tag i några fakturor här på jobbet, och hälla upp dagens första äckliga kopp Selecta-kaffe!
Onsdag - nu kör vi!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Måste säga att det var riktigt kul att se dig idag på jobbet :-). Ha en fortsatt bra kväll!

Jessica sa...

Detsamma Hanna!! :-) kram till dig!