fredag 8 februari 2013

Sova.

Imorse var jag och Adam vakna vid 05. Why the hell kan man fråga sig. Annabelle sov.
Jag försökte somna om, men låg i stället och lyssnade på Annabelles andetag. Adam gav upp och gick upp och tittade färdigt på en film. Haha, detta blir en lång dag.
För övrigt så har Annabelle börjat att vakna jättetidigt. Eller så vaknar hon så här tidigt hemma också, men då hör vi inte för hon ligger i sitt rum. Här delar vi rum alla tre. Och så sover hon i en resesäng som prasslar lite när hon rör på sig.
Den senaste tiden (2 veckor kanske) så vaknar hon vid 6:15. Hemma har Adam alltid fått väcka henne när dom ska till dagis...
Gillar inte denna nya trend.

Min lilla sjukling verkar ok idag, men det tyckte jag igår också vid den här tiden, och då spydde hon några timmar senare. Så jag vet inte.
Hon sitter med mig i soffan nu och tittar på engelska bubble guppies och varvar svenska ord med engelska. Det är helt sjukt hur mycket hon snappar upp nu! Hon säger färger, siffror och tack på engelska lite då och då, det är så gulligt!

Idag är jag ledig, så ingen vab idag. Jag hoppas så innerligt att jag kan jobba på måndag, och att Annabelle kan gå på dagis! Både hon och jag behöver det... Det blir lätt ganska långtråkigt att bara vara hemma. Jag tycker det är lite bökigt att "hitta på nåt" när hon är dålig i magen (blev lite chockad eller vad jag ska säga igår när hon spydde på mitt jobb helt utan förvarning), plus att jag vill inte vara en oansvarig mamma som tar med mitt "sjuka" barn någonstans där hon kan smitta andra barn.

Igår kom mormor äntligen hem från semestern, så förhoppningsvis ska vi träffa henne i helgen, men hon var också sjuk så vi får se när det blir.

Nu ska jag försöka piffa till mig lite. Herregud vilket sunko jag är, jag hatar när jag totalt bara skiter i mig själv och sunkar ner mig i fula myskläder... Varför blir det så egentligen?

Aja. Det är fredag så happy friday på er alla!
Kram!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: