lördag 13 april 2013

Hemlängtan, eller något liknande.

Idag är en sån där dag då jag har sovit riktigt uselt, och hela min dag påverkas av det, vare sig jag vill eller inte.
Är detta min lott i livet nu, att vakna 04:30 på en ledig dag och bara ligga och vänta på att alla andra ska vakna? Det suger i såna fall.

Hur som helst.

Fan va trist det är att bo i lägenhet just nu. Speciellt så klart när det inte är våran lägenhet vi bor i, utan en annan, mitt i stan bland gator, sten och betong.
Längtan efter ett hus eller radhus blir större och större för varje år som går, och just nu känner jag mig nästan desperat.
Annabelle har kommit in i en period där man inte riktigt vet om hon kommer att sova på dagen eller inte. Sover hon inte så blir det så jäkla segt att bara lalla runt hemma hela tiden, eftersom vi fram till nu liksom har delat upp våra dagar med "förmiddags-aktivitet" och "eftermiddags-aktivitet". En "mittpådagen-aktivitet" har vi liksom aldrig haft, eftersom hon alltid sover då.
Hade man då haft ett hus/radhus så hade det varit så enkelt, bara öppna dörren och gå direkt ut, men ändå liksom vara hemma på samma gång.
Nu måste vi liksom gå iväg och promenera bort någonstans för att leka, för att leka på en trottoar som är direkt utanför portet är ju inget alternativ...

Drömmen fortsätter. Ett hus blir det nog inte, men ett radhus drömmer jag vidare om

Ikväll ska jag gå på bio med mamma. Vi ska se den danska filmen Jakten med hunken från Fritidsresors reklam, haha. Mads Mickelssen eller hur det nu stavas.

Men först är det snart dags för mellis som idag blir nybakade scones. Finns det något godare mellis??

1 kommentar:

Lina Enocson sa...

Menar inte att "rub it in" men vi har faktiskt köpt hus och får tillträde på fredag! Tänkte mest säg att jag förstår:) Och det kommer bli bättre när ni får flytta hem igen!