tisdag 2 april 2013

Nämen om man skulle uppdatera lite kanske?

God morgon månd....TISDAG!
Det känns alltid så konstigt att vara ledig en måndag, för då känns tisdagen automatiskt som en måndag och hela veckan blir konstig.
Ingen missade väl att det var påsk i helgen, vi tog det väldigt lugnt, tycker faktiskt att påsken är ganska seg. Vi (jag, Adam, Annabelle, mamma och brorsan) åt påskbuffé på restaurang på Långfredagen, och det var jätteroligt! Annabelle var så "duktig" - om man nu ska kalla henne för duktig - och var inte gapig och busig som hon brukar vara hemma, typ kasta bestick och mat på golvet. Hon var så rolig och söt hela middagen!
Det var två tjejer som spelade gitarr och sjöng, och Annabelle och Adam gick dit för att "dansa" lite, och när en av låtarna var slut hade Annabelle sagt högt och tydligt "pela Pippi stället" (spela Pippi i stället) :-) Lillgumman :-)

Vad har vi gjort mer i helgen? Hm... Adam har jobbat lite, vi har varit på Drakborgen till Annabelles stora förtjusning, vi har åkt snowracer med Oliver och c/o, ätit massa godis och god mat, lite som en vanlig helg helt enkelt, men med en extra ledig dag igår!

Nu är det jobb igen som gäller, och jag har ett nytt schema. Jag gillar det inte, och Gud vet att vi har tjafsat om detta schema hela vintern typ. Jag gillar inte hur de som bestämmer lägger fram det hela, att dom har tagit såååå mycket hänsyn till mig för att jag inte kan jobba kvällar, dom får det att låta som att jag inte VILL jobba kvällar, men dom vet mycket väl att så är icke fallet. Jag skulle gärna jobba 1-2 kvällar i veckan, för det skulle innebära att jag skulle kunna gå upp och jobba 100%, men nu krävs det att alla med fasta tjänster ska jobba alla skift, alltså inte täcka upp kvällsskiften med timanställda som man har gjort hittills.
Jag VILL verkligen jobba 100% nu, det där med 75% var ju bara tänkt de första månaderna efter mammaledigheten, men med Adams jobb så kan inte jag jobba kvällar... det går ju inte. Två kvällar i månaden ska jag jobba, och då med hjälp av mamma som barnvakt, och så vissa veckor jobbar jag till 17 två dagar i veckan. Den största skillnaden blir nog fredagarna, jag som jobbat en fredag av fem blir nu ledig en fredag av fyra....
Jobbletandet fortsätter, det är inget jag håller hemligt. Det är synd, för jag trivs ju oftast på jobbet, det är bra kollegor och så otroligt nära hem..

I övrigt så kämpar vi på i vardagen, jag längtar hem som bara den just nu. Det är helt sjukt att det tar så lång tid att få golvet torrt. Sedan i mitten av januari har fläktarna stått på dygnet runt (och bidragit med saftiga el-räkningar) och det är inte torrt än! När allt väl har torkat ska ju allt återställas också (nytt badrum och nytt golv till köket), det det tar ytterligare minst en månad. I helgen saknade jag balkongen hemma extra mycket vill jag lova.

Ikväll spelar Dragons sin första semifinal mot Norrköping, det blir nog tuffa matcher, och jag hoppas så klart att det går bra, hela vägen till ett guld igen!

NU ska jag lägga in lite blandade bilder från telefonen, och önska er en bra dag!
Kram!

Inga kommentarer: