onsdag 3 april 2013

Vinst!

Igår trotsade jag tröttheten och gick på basket med Annabelle.
Det har inte blivit många matcher denna säsong för oss, mycket på grund av att Annabelle ofta drabbas av en övertrötthet utan dess like, eftersom matcherna alltid är på kvällen precis vid läggdags.
Men - förra veckan (eller om det var veckan innan) gick vi, och det gick så bra! Hon var inte alls lika "jobbig" om jag nu får säga så, utan allt gick väldigt smidigt!
Igår var inget undantag! Hon hade kul, jag hade kul och Dragons vann! Win, win, win! :-)

Dock så har hon kommit in i en "min" period. Hon tror att allt är hennes, oavsett om det är leksaker, mat/snacks eller mig. På Drakborgen häromdagen så kom en liten tjej krypandes mot mig och tog tag i mina ben när hon försökte resa sig upp, och då kom Annabelle och nästan ställde sig i vägen och sa "neeeej, min mamma", och igår fick inte Oliver ha sina russin och kex i fred, hon var i hans lilla skål hela tiden, trots att hon hade ätit en hel ask russin OCH en ask med cheerios själv. Sånt tycker jag är lite jobbigt, att hela tiden behöva säga nej och visa henne att man inte får göra så. Men det är bara att gilla läget antar jag, det är många perioder som ska gås igenom :-)
På måndag har jag dock bokat barnvakt så att jag får se lite mer av matchen, det var riktigt spännande igår!
Det är svårt att hänga med och riktigt leva sig in i en spännande match när man har en massa små barn runt benen, igår var nästan alla "drak-barnen" där tror jag!

Idag åker Adam till Norrköping där match 2 spelas imorgon. Jobbigt med dessa långa resor för dom, men det är inte mycket kvar nu! Max en månad ungefär, OM dom skulle gå hela vägen med massa finalmatcher alltså.
Jag slutar 13:45 idag och då ska jag och Annabelle åka till Waynes i Birsta och fika och leka, eller så åker vi hem till mormor om vädret är fint och snyltar till oss lite fika där :-)

Jag har en känsla att den här dagen på jobbet kommer att bli lite krävande, så jag hoppas att dagen går fort så att jag får hämta mitt lilla hjärta snabbt! :-)

Ha en bra dag alla fina!
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha....Det är så klockrent med din text om "min". Vi har precis samma fas här hemma just nu. //joanna