torsdag 23 maj 2013

Kvällsfikar...

Sitter med en skål med turkisk yoghurt, nötter och honung, och ett litet fat med äppelklyftor med lite jordnötssmör på. Så mumsigt.
Jag har nyss varit och storhandlat utan lista, och då kan man komma hem med både det ena och det andra.

Dagen började med det där efterlängtade samtalet, som inte var så roligt. Jag hade nästan ställt in mig på att jag inte skulle få jobbet, men jag är ju ändå besviken så klart. Jag fick fina ord i alla fall, och bra feedback, och fick veta att jag verkligen föll på mållinjen, sen om jag ska tro på det eller inte, det vet jag inte. Dom kanske säger det till alla som sökte.
Tydligen så ville dom anställa 3 personer, men fick bara tillstånd till 2 tjänster, och jag var liksom nummer 3... Men eventuellt så kommer det att komma en annan tjänst på samma ställe som dom tipsade mig om och frågade om jag var intresserad av, och det var jag så klart. Så jag kommer att bli uppringd om det någon dag här fram över.
Och just det, det är hos Polisen jag har sökt jobb.

Efter det där samtalet var jag lite låg en stund, men det var bara att bita ihop, för jag var själv i två receptioner mellan 10-14...
Dagen flöt på ganska snabbt och vips var klockan 17 och det var dags för hämtning på dagis.
Sedan middag, nattning, handling och NU ska jag landa i soffan med Adam och "The walking dead" som vi började titta på igår.

Imorgon ska jag baka en banankaka och ta med till jobbet, lite fredagsfika blir alla glad över, eller hur!?

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: