söndag 26 maj 2013

Morsdag, strålande sol och jobb.

Ingen uppvakning i morse, men jag kan inte vara sur på Annabelle för det, hon är ju bara 2 år ;-)
Däremot när jag hade varit på jobbet i en timme så kom Adam och Annabelle med en morsdagsbakelse till mig, det var gulligt! :-)

Som rubriken lyder, det är morsdag idag, solen skiiiner och jag jobbar 9:30-15... Jag får se till att vi går ut till lekparken sedan, så jag också får njuta lite.

Igår var en otroligt fin dag på många sätt. Jag och Adam började dagen med att städa i "gamla" lägenheten inne i stan, följt av en lunch på Olearys medan Annabelle var hos mormor. När hon hade sovit middag åkte vi dit för att hämta henne, och möttes av världens lyckligaste tjej som badade ute i den uppblåsbara poolen på mormors altan! Sååå härligt, och då och då gjorde hon små glädjeryck och sprang naken i gräset! Underbart att se henne så glad och pigg (hon är lite förkyld igen).
Vi gick till en lekpark också, och sprang runt på de stora gräsmattorna... HATAR ATT BO I LÄGENHET PÅ SOMMAREN!!

Så himla mysigt var det.
Sedan fick jag nåt jäkla pms-anfall på kvällen, men det hör inte hit, haha! ;-)

Ikväll ska jag och min bror bjuda mamma på middag som vi alltid gör på morsdag, hoppas att det inte är fullt på alla uteserveringar för vi har inte bokat något bord.

Jag jobbar som sagt, och har fördrivit tiden med att betala räkningar, försökt lösa små situationer som påverkar schemat (både mitt och Annabelles dagisschema) när Adam ska åka till Frankrike i mitten av juni. Vad skulle vi göra utan min mamma frågar jag mig ofta...? Nu har vi en på jobbet som är sjukskriven också, så att få vara ledig är inte att räkna med.

Nu ska jag tömma en tvätt och vika en tvätt, och om 1 1/2 timme får jag också gå ut i solen!
Grattis alla mammor, hoppas ni har en fin dag!

Inga kommentarer: