torsdag 30 maj 2013

Sommar!

Alltså, det har verkligen blivit SOMMAR här i Sundsvall nu!
Otroligt fint väder, och varmt som bara den!! Och här står jag och jobbar. Övertid dessutom. Vi har en tjej som är sjukskriven i 4 veckor, och sen en till som är sjuk idag, och då måste man hoppa in och ställa upp!

Hade ju hellre hämtat Annabelle på dagis och ätit middag på balkongen med familjen som jag hade planerat, men men.
En sak som jag jublar över dessa dagar (eller egentligen i slutet av juni) är att maj månad blev helt vab-fri! Äntligen!! Så skönt att alla har varit friska, och så klart jätteskönt att få en ok lön innan semestern i juli utan massa avdrag!

Ikväll när jag kommer hem ska jag ha mini-spa med scrub, rakning och B.U.S. Guuud vad jag har väntat in i det sista med buset, jag hatar verkligen att hålla på med sånt, för det kan bli så fult om det blir ojämt, men just nu är jag så sjukt blek att en ojämn fejkbränna är att föredra! :-)

Vill så gärna testa spraytanning, jag surrar om det varje år, men han aldrig fått tummen ur! Jag tror att jag skulle gilla det som fan, men typ bli beroende av att se så brun och fräsh ut, och det har jag inte råd med.
Adam fattar liksom inte att jag inte blir brun. Som jag alltid säger "jo, jag blir brun om jag får sola i 2 veckor i Thailand", annars går det liksom inte. Visst får jag lite färg, men mest av den röda nyansen.
I dessa tider stör jag mig nästan mer på att vara blek än att jag känner mig otränad och pluffsig.
Sjukt va?

Oh well, nu ska jag ta och fixa med posten här på jobbet. Och försöka få klockan att gå lite fortare.

Inga kommentarer: