lördag 6 juli 2013

Status:

Jag har det bra. Jag blir påminnd om mitt "gamla liv" då det bara var jag och Tindra. Det är både lite skönt och lite ledsamt.
Mest skönt.
Jag tar verkligen tillvara på tiden och gör det jag vill när jag vill. Igår till exempel så gick jag och Anna ut och drack drinkar och åt middag på Oscar.
Sist vi gjorde det var Annabelle 3-4 månader och Adam ringde mig i panik och ville åka till akuten med henne för att hon hade grinat hysteriskt i 1 timme. Inget han gjorde funkade. Jag fick ta med mig maten hem och så fort jag kom hem och la henne i min famn blev hon lugn.. Igår var det mycket trevligare! :-)
Vi satt och pratade om basket-em som Anna var iväg och spelade i slutet av juni. Vi pratade om familjeliv och kompisrelationer, och skålade för att vi har varit vänner i över 20 år.

Idag när jag berättade om min kväll för mamma så sa hon "men vaddå, du och Anna blev ju kompisar direkt, ni måste ha varit vänner längre än så. 30 år måste det ju vara!"
Hahahaha, så rätt har hon. Vi var verkligen ute och cyklade igår, snacka om att fortfarande tro att vi är i 20-årsåldern! :-) I över 30 år har vi så klart varit vänner!

Som sagt så var jag hos mamma idag. Jag och Tindra promenerade dit och solade och åt lunch. Sedan cyklade vi hem, Tindra satt i cykelkorgen :-)
Jag kände att jag inte riktigt var redo att gå in än, så jag lämnade av Tindra hemma och cyklade ner till hamnen för att köpa en glass och sola lite till, och precis när jag kom dit så var det ett bröllop där, på Pride-festivalen! Två tjejer gifte sig med varandra, och trots att jag inte kände någon av dom så började jag gråta när dom läste sina löften, haha! Inga solglasögon hade jag att gömma mig bakom heller, så där stod jag mitt bland massa andra människor som hade samlats där, och åt glass och grät en liten skvätt! Det var så fint! :-)

Nu har jag fått min dos av sol och frisk luft för idag, och nu har jag fixat lite i Annabelles rum. Jag har monterat ner ena sidan av spjälsängen så att hon inte ska klättra ur den och göra sig illa, och så har jag möblerat om lite. Egentligen ska vi köpa en ny stor säng till henne, men vi börjar så här. Det är ju ingen stress, hon får ju fortfarande plats.
Dock tror jag att det kommer att bli ett h-vete (om man får säga så) vid läggningen, för hon kommer bara att hoppa i och ur sängen heeela tiden, men det får vi ta. Hellre det än att hon försöker klättra ut och ramlar och gör sig illa.

Nu ska jag snart laga lite enkel middag till mig själv. Det blir lite ugnsbakad sötpotatis, en chorizo och lite bea-sås som jag ska äta på balkongen! Det är riktigt fint väder nu, det har varit fint hela dagen, men ganska blåsigt och inte så jättevarmt, men på balkongen är det alltid varmt.

Hoppas ni har en skön lördag!
Puss!

Inga kommentarer: