söndag 11 augusti 2013

Sista dagen.

Idag är sista dagen på sommarledigheten för både mig och Annabelle. Hon har varit hemma från dagis i nästan 2 månader, och behöver jag säga att jag är ganska nervös inför lämningen på dagis imorgon?! Jag hade en så bra plan, nämligen att Adam skulle lämna henne, men då började han jobba tidigare än vad vi sagt till dagis, och jag börjar 9:30, så jag får bita ihop och gå dit med henne till 08:45.

Hon är så duktig nu, helt torr på nätterna, och vi har slutat med blöja helt och hållet. Hon behöver hjälp ibland så klart, men hon klarar mycket själv. Den här veckan har hon gjort nr2 i pottan alla gånger utom en gång, och det är ju jättebra, fast hon går verkligen omkring och håller sig in i det sista, men det går verkligen framåt.
Jag har packat jättemycket ombyte att ta med till dagis, för jag räknar kallt med att det kommer hända en del olyckor där, då pedagogerna har fler barn att ha koll på än Annabelle. Hoppas inte på ett allt för stort bakslag bara.

Jag ser till viss del fram emot att börja jobba imorgon, och mitt "nya liv" börjar ju även imorgon, haha! Jag kommer bara att göra några små förändringar till en början, så att det inte blir för dramatiskt, för då funkar det aldrig. Den första förändringen är att jag ska (åter)införa lördagsgodis. Till mig alltså, inte Annabelle. Inget godis där, det räcker med glass, och det ska hon endast få på lördagar (om ens det).
Jag ska ha lördagar som mina "unnar-dagar", jag börjar så. Sakta men säkert ska jag även smyga in lite träning också, men än så länge blir det vardagsmotion som raska promenader till dagis, och lite längre promenader med Tindra på kvällarna.
"Många bäckar små".....som man säger.

Så, eftersom detta är sista dagen på mitt "dåliga liv" så ska jag ta farväl på bästa sätt, hemlagad pizza till middag och cheeseballs och Polly när Annabelle har somnat! :-)

Inga kommentarer: