lördag 15 februari 2014

Igenkänningsfaktor.

Hej!

Denna helg har jag min jobbhelg. Jag jobbar för fullt med att bli klar med ett schema inför våren.
På morgonen är det alltid full fart på lördagar, så nu börjar det lugna ner sig lite, och då kan jag jobba mer effektivt.

Jag har nyss pratat med en instruktör som har en mamma som är kraftigt dement. Vi delade massa tankar och erfarenheter (mina erfarenheter är inte så många än dock), och också en del skratt.
Det är ju inte alls roligt detta, jag får varje gång jag är hos pappa bita ihop så att jag inte ska expoldera på vissa saker han säger och gör (anger management??), men vissa saker måste man bara skratta åt...

På tisdag ska jag börja på en utbildning för anhöriga som hålls på Anhörigcenter. Det är 4 tisdagar och inriktar sig till anhöriga till folk med demens och framför all Alzheimers. Tror det blir jättebra för mig.

Nu ska jag värma på lite lunch här, och smita iväg till bageriet och köpa något gott till eftermiddagen. Denna vecka har jag varit lite slarvig med maten, och jag fortsätter veckan ut.
Nya tag på måndag :-)

Vad gör ni i helgen?

Inga kommentarer: