måndag 17 februari 2014

Min måndag.

Hej på er!
Den här dagen har gått fort! Måndagar brukar vara så sega tycker jag, och jag brukar alltid vara så trött. Jag var extremt trött när klockan ringde 04:50 i morse, tror jag snoozade 3 gånger..

Adam kom hem igår, sent på kvällen, och imorse åkte han igen. Denna gång till Nässjö där det är match imorgon. Han kommer hem på onsdag, tror jag..? Han fyller år på onsdag också. Jag måste baka något i morgon kväll. Men vad?? Efter snart 5 år tillsammans så vet jag fortfarande inte riktigt vad hans favoriter är, när det gäller bakverk i alla fall. Godis har jag koll på.

Idag fyller pappa år. 77 blir gubben :-)
Jag har ringt honom hela dagen utan att få svar, och till slut blev både jag och syrran ganska oroliga, så hon ringde en granne och bad dom gå och ringa på hos pappa. Himla snäll granne det där. Det var inga konstigheter med pappa, han hade varit ute, och inte haft mobilen med sig. Han har verkligen noll koll på att han måste ha med sig mobilen...
Syrran har pratat med honom men jag har fortfarande inte kommit i kontakt med honom. Ljudet är förmodligen av. Gah...

Snart kommer mamma hit och ska sova här igen. Hon tar Bellan till dagis imorgon.
Idag var ju Bellan tillbaka efter 2 veckors sjukdom/ledighet och OJ var roligt hon hade haft idag. Och hon var sååå trött!
19:15 gav hon upp, efter några vilda protester när det gällde val av pyjamas. Hon ville sova i en jeansklänning men där sa jag stopp, haha. Alla dessa klädbyten....

Ikväll ska Linas matkasse komma, jag längtar ihjäl mig efter en vecka uppstyrd med bra mat och frukt. Jag/vi är så dåliga på att äta bra de veckor vi inte har Linas, det blir mycket köttbullar, blodpudding och samma gamla laxrätt (som iofs är riktigt god). LÄNGTAR som sagt.
Bara att få packa upp allt som kommer är helt underbart, som julafton :-)

Oh well, hade inte så mycket mer idag.
Happy monday ya'll.

Inga kommentarer: