onsdag 5 februari 2014

Öroninflammation.

Och i vanlig ordning en doktor som jag inte gillade.
Som jag sa till min syster ikväll, jag har nog aldrig träffat en doktor i mitt liv som jag har varit "nöjd" med. Man vänder sig till vården för hjälp, och visst fick vi hjälp idag, snabbt och smidigt, så jag klagar inte över det.
Men - denna doktor var så stressad, från stunden hon kom in i rummet tills att vi var klara. Hon ställde frågor till mig men lät mig inte svara färdigt. Hon avbröt mig hela tiden och pratade i mun på mig.
Flera gånger fick jag knipa igen munnen för att inte skrika "Men snälla låt mig få prata färdigt!" eller bara typ be henne att stressa ner.
Och sen är det lätt att som patient vara efterklok och komma på frågor att ställa när man sitter i bilen hem.. Eller fråga vad hon menade med vissa saker.
Till exempel så sa hon - flera gånger - att det inte är så vanligt att man behandlar barn över 2 år med pencillin vid öroninflammation. Men hon skrev ett recept ändå, och sa att "i detta fallet kunde det vara bra i förebyggande syfte också, för att hon kanske skulle kunna få lunginflammation OCKSÅ eftersom hon redan verkar ha haft influensa som var på väg bort men så blev hon sjuk igen, man vet ju aldrig".
Om hon hade lyssnat på mig så hade hon hört att jag sa att hon har varit sjuk hela tiden sedan i fredagsnatt, inte varit sjuk, blivit frisk, och nu sjuk igen.
Jag sa aldrig att jag ville ha pencillin, eller att jag inte ville ha det, jag ville ju bara veta om hon kunde hitta vad som var felet på min lilla flicka, och om doktorn skriver ut pencillin så tar vi det.

Nu hoppas jag bara att hennes lilla mage inte "krashar". Det är tydligen en väldigt vanlig biverkning. Men då vet jag ju att det inte är magsjuka i alla fall.. Alltid nåt.

GOD NATT.

Inga kommentarer: