tisdag 18 februari 2014

Rekord.

Något slags besöksrekord här idag!

Hur som helst, idag har varit en bra dag!
Fick saker gjort på jobbet, fick äntligen tag på pappa (som har haft ljudet avstängt på sin telefon i 2 dagar), var på första träffen av fyra på utbildningen för anhöriga till demenssjuka, lagat en god middag och myst med Annabelle - och Dragons vann på bortaplan ikväll.

Till utbildningen.
I ärlighetens namn så var dagens träff kanske inte något hallelujahmoment, men jag känner helt klart att det var värt att gå dit.
Jag var yngst av alla där, 80% av deltagarna var över 70 år typ. Många med respektive som har någon sjukdom, eller till och med en förälder (som måste vara riktigt gammal). De flesta har levt med detta i flera år redan, och jag kände mig lite som en rookie i sammanhanget.
Idag gick vi igenom de olika typerna av demenssjukdomar som finns, dess symptom, behandling och händelseförlopp. Jag kände igen mycket av det vi pratade om, och man fick möjlighet att ställa frågor under tidens gång.
Nästa vecka tror jag blir mer givande, då ska vi prata om bemötande och förhållningssätt, något som känns väldigt viktigt för mig. Tillfället efter det ska vi prata om kommunens stöd, handläggningsenheten och aktivitetscenter och det känns också väldigt viktigt och intressant.

Nu är den här dagen snart slut, en lång dusch väntar, sedan ska jag lägga huvudet på kudden.
Adam kommer hem vid 12 imorgon, och då ska jag bjuda honom på lunch hade jag tänkt, det är nämligen hans födelsedag då! Plus att han ska få två paket också :-)
Efter den här resan så är han hemma i en hel vecka - wow alltså, helt overkligt, haha!

Hoppas ni har haft en bra dag också!

Inga kommentarer: