tisdag 25 februari 2014

Svaren:

* Hur blev det med husvisningen ni skulle gå på? Har ni planerat semestern? /joanna
Husvisningen blev aldrig av, Annabelle var för sjuk för att hänga på, och sedan fick jag höra av brorsan som har en kompis som är granne med huset att de senaste 10 åren har huset haft 4 olika ägare/familjer som alla har separerat/skiljt sig så det kändes som att det inte riktigt var meningen att vi skulle titta på det. Dessutom låg det tydligen väldigt nära en stor väg och det hade jag missat.
Semestern är inte planerad än, vad det blir återstår att se :-)

* Hur delar ni på sysslorna i hemmet? Vill ni ha fler barn? Om du fick välja helt fritt, vad skulle du jobba med då? Vad tycker du om ab förskola? /J
Vi delar inte så mycket tyvärr, jag är alltid den som lagar mat och städar och gör tråkiga saker som att byta sängkläder och sånt.. Adam är i stort sett aldrig hemma vid middagstid så det blir alltid jag som fixar sånt, förutom på helgerna, då kan han fixa mat i form av takeout :-) När det kommer till städning och sånt så är det oftast sånt som vi tjafsar om, jag skulle kunna städa mer eller mindre varje dag, medans han gör det när jag får ett utbrott på honom för att han aldrig städar! Men tvättar gör han, och så handlar han ganska ofta.
Ja vi vill ha fler barn, men har inställningen att "händer det så händer det" och det är ingen katastrof om det inte händer, men så klart skulle det vara ett välkommet tillskott till familjen, jag skulle älska att få ge Annabelle ett syskon!
Något som jag "sörjer" lite är att jag inte är speciellt intresserad eller passionerad av något speciellt när det kommer till jobb, har aldrig haft något drömjobb alls. Men om jag fick välja så skulle det så klart vara ett högavlönat jobb med flexibla tider, och där jag kunde varva mellan att jobba ensam och att ha folk omkring mig.
Annabelles förskola är helt ok, jag har ju inget att jämföra med dock. Hon trivs jättebra där och det är det viktigaste för oss. Däremot har jag några gånger blivit frustrerad och irriterad över hur dom har hanterat olika situationer, men det är såna saker som inte går att påverka. Det är en väldigt liten förskola har jag förstått, och det är ju både bra och dåligt. Det är en väldigt fin sammanhållning mellan de två grupperna, men väldigt sårbart personalmässigt i sjukdomstider. För ett par veckor sedan så var det till exempler BARA vikarier där en dag, det tycker jag inte är ok.

* Tror du att ni alltid kommer att bo i Sundsvall eller har ni andra planer längre fram? /Lina
Som det känns nu så kommer vi nog alltid bo i Sundsvall. Jag har dock sagt till Adam flera gånger att jag inte är främmande till att flytta till Stockholm, men han känner ingen längtan dit. Jag skulle tycka att det vore skoj, med tanke på att hela hans familj bor där (Adam har väldigt många syskon), och Stockholm är ju trevligt , plus att det skulle vara närmare till min syster och även Arlanda (haha)- men varje gång vi har varit där så är jag tacksam över så många saker i Sundsvall. Närheten till allt till exempel. Som en gammal klasskompis sa till mig en gång (som bor i Stockholm) "ska man åka till Ikea så planeras det i en vecka, medans i Sundsvall åker man till Ikea på 10 minuter". Typ så. Sedan känns det inte heller aktuellt just nu med tanke på min pappas sjukdom, skulle jag flytta härifrån skulle han vara helt själv.

* Jag är också nyfiken på husvisningen, kom ni iväg någon annan dag? /Hanna
Nej tyvärr inte, men det gör inte så mycket, vi letar vidare :-)

Inga kommentarer: