tisdag 4 mars 2014

Dagen efter.

Hej!
Nu är jag tillbaka!
Igår var alltså Annabelles stora dag, hennes 3-årsdag! Men vi hade låtsas-födelsedag i söndags med barnkalas för några av hennes vänner, och jag måste säga att det blev väldigt lyckat!
Vi är ju lite "rookie" när det kommer till barnkalas, men vi lyckades med fikat och fiskdammen, och alla barn var glad och nöjda (och jag med!).
Annabelle fick en ny säng av oss som hon tycker mycket om, och så fick hon lite blandade saker som pussel, kläder, pennor och målarpapper, och det som var favoriten var en ny liten docka med napp, potta och nappflaska. Så sött! :-)

Igår när hon och Adam kom till dagis så berättade hon för alla som var där att det var hennes födelsedag, "Jag fyller åååååår idag! Jag fyller 1, 2, 3 år jag!" och sedan på eftermiddagen kom min bror och hans dotter - Annabelles äldsta kusin - och firade henne och då fick hon den bästa presenten tror jag. En prinsessklänning med en tiara, örhängen, halsband och ring.
Jag kan säga att hon skrek i PANIK när vi skulle ta av allt på kvällen när det var dags att sova... Jag älskar att hon är så förtjust i vissa saker, men jag ogillar verkligen beteendet också, herregud vilka fighter det är över kläder just nu. Man får ju helt klart välja sina fighter, så är det ju. Men att sova i en prinsessklänning som dessutom är extremt varm och aningen obekväm är liksom inte ett alternativ.

Idag är det tisdag, och detta är den bästa dagen på veckan har jag märkt sedan 3 veckor tillbaka. Den bästa jobbdagen alltså.
Jag har 3 timmars administrativ tid på morgonen/förmiddagen vilket är otroligt skönt, jag får sitta och jobba ostört med fakturering och olika saker som jag måste få gjort, följt av lunch och sedan går jag en timme tidigare till träffen på Anhörigcenter.
Idag ska representanter från kommunens hemtjänst komma och informera, och det passar så bra, eftersom pappa igår hade sitt första besök av just dom. En timme om dagen ska han nu få sällskap, och det känns som en bra start.

Nu måste jag gå igenom mailen lite och hälla upp en svag kopp äckligt Selectakaffe.


Ha en fin dag på er!

2 kommentarer:

anna octavia sa...

MEN JAG HANN INTE FRÅGA!!!!!!!!!!!!

Hur känns din mammroll nu?
Hur tacklar du trotsen?
Fler barn?
Hur går det med träningen?

Jessica sa...

Ja du, hur känns det i mammarollen? Jag känner mig trygg och stabil, men vissa dagar önskar jag att 3-åringar kom med en manual och en lista över vad som är rätt och fel.
Jag har lärt mig att välja mina strider när det gäller trotsen. Det handlar mest om kläder för Annabelle, hon byter gärna kläder flera gånger om dagen, och har väldigt starka åsikter om vad hon vill ha på sig. Är vi bara hemma så släpper jag det, men ska vi på dagis eller ut på stan eller så så blir det ofta bråk om just kläder. Prinsessklänning är liksom inget man går till dagis i tycker jag i alla fall.
Fler barn...? ja, den som lever får se ;-)

Träningen är ju som den alltid är för mig. Upp och ner. Och jag har bara mig själv att skylla.
Det började grymt bra i början av året, sedan åkte Adam till USA, Annabelle blev sjuk, och min tid till sånt bara försvann. Då kom jag av mig, och jag har inte kommit tillbaka - än.
Jag förstår inte vad det är för fel på mig som inte bara kan hålla i det??

Oh well... Nu ska jag bolla tillbaka samma frågor till dig! :-)