lördag 22 mars 2014

Jessan-dag.

Jag tror min mamma hörde min desperation igår.
Jag "beklagade" mig över att jag aldrig får någon egentid, paus, andrum, chans att andas och ladda batterierna.
Så igår kväll ringde hon och sa "kanske Annabelle ska vara hos mig imorgon? Du kan hämta henne igen på söndag!".
Jag funderade i ungeför 1 sekund på saken, sedan bestämde vi att jag skulle komma med Annabelle till henne idag på förmiddagen.
Sagt och gjort, jag och lillhjärtat hjälptes åt att packa en liten väska (med klänningar bland annat), och så tog vi bussen till mamma, eftersom bilen står död på parkeringen.
Efter det har jag bara "varit" resten av dagen.
Jag gick en promenad i solen in till stan, lyssnade på musik och hade solglasögon på mig. Gick i affärer, långsamt, och tittade på onödiga saker. Köpte dammsugspåsar (haha) och raklödder, sedan gick jag hem och badade, gjorde hårinpackning och rakade benen.
Åt middag vid 16:30, kollat på Teen mom 3, druckit Fanta och ätit cheeseballs.

Jag har INTE lockat håret som jag skrev att jag skulle göra i morse. Kanske gör jag det imorgon i stället.
Jag har börjat titta på en serie som får mig att fundera på min "mentala ålder". Ibland tycker jag att jag är så gammal och tråkig, men så hittar jag "The Carrie Diaries" och jag är såld.
Tänk Sex and the city, fast Carrie i high school. Inte riktigt vad jag kanske borde titta på, men jag gillar det. Ska kolla på fjärde avsnittet nu, sedan ska denna gammeltant gå och lägga sig. Kl 22 på en lördag.
Haha!

Inga kommentarer: