fredag 21 mars 2014

Sol!

Efter några deprimerande dagar med SNÖ så är det äntligen plusgrader och sol igen! Tänk att jag blir så påverkad av vädret, trots att det inte är något man kan påverka. Men på samma sätt som det påverkar mig negativt vid snö och regn, så påverkar det mig positivt vid sol och fågelsång.

Igår var en seg dag (mycket på grund av vädret). Lång dag på jobbet utan rast, iväg och hämta trotsig och busig AB på dagis, som sedan grinade konstant av trötthet hela tiden jag lagade middag. Hon är så himla trött efter dagis nu, hon har ju varit sjuk så det bidrar säkert, men alltså tiden vi har tillsammans vissa dagar är verkligen inte roliga, och det spelar ingen roll vad folk säger, för att "ta vara på tiden" när allt jag gör är fel och allt hon gör är skriker och gråter, går liksom inte en del dagar. Det är så klart inte så all day every day, men nästan alltid mellan 16-18 på vardagar efter jobb och dagis. Jag hoppas att hon är pigg i helgen så att vi kan ha en lugn och harmonisk helg tillsammans.

Igår skulle vi åka och titta på hus igen. Samma hus som vi tittade på i lördags. Alltså inte drömhuset, utan det som behöver jobb.
Men - bilen startade inte. Det har aldrig hänt mig tidigare! Jag skulle åka och hämta Adam, mamma hade stressat hem till oss för att vara med Annabelle, och så startar inte biljäveln! Grr... SÅ irriterande. Vi upptäckte en lampa som lyste i bilen för ett par dagar sedan, Adam tog bilen till en verkstad som sa att det var ett litet fel som Adam skulle kunna fixa själv, och att det skulle vara helt ok att köra bilen.
Haha, ok?! Tydligen inte.
Hoppas vi får någon rätsida på det idag, för imorgon åker Adam till Stockholm, och jag är inte gärna utan bil i helgen...

I helgen vill jag vara en glad och pigg mamma, det har varit alldeles för lite av den varan den sista tiden. Mycket som snurrar i tankarna och tålamodet är inte som det bör.
Jag vill baka chokladbollar med Annabelle. Köpa tulpaner. Göra hemmagjord pizza.
Låta solen skina in genom smutsiga fönster och inte bry mig om dammet som ligger som en tunn hinna över lägenheten. Jag vill kramas och skratta och bara må bra.

Inga kommentarer: