onsdag 4 juni 2014

Överlycklig!

Ja, det beskriver hur jag känner mig just nu.

Det har varit en vinter och vår med lite diverse tråkiga saker som hänt, och detta är verkligen något som får mig att känna mig överlycklig (förutom när jag tänker på att vi måste sälja våran lägenhet, rensa ut skit och packa flyttkartonger).



Vi har alltså hittat ett radhus som vi har skrivit kontrakt på idag. Allt har gått väldigt fort (vi var på visning i förrgår, gav oss in i en budgivning igår, vann INTE budgivningen men säljarna ville avsluta snabbt och det kunde inte dom med högst bud, så vi skrev kontrakt i morse!!), men ni som känner mig vet att vi har letat hus ett tag nu, och vet att jag HATAR att bo i lägenhet på sommaren. Det kommer jag dock att få göra denna sommaren också, eftersom vi får tillträde den 1/9, eventuellt lite tidigare om säljarna kommer iväg tidigare.

Detta är en bostadsrätt, fast ett "bostadsrättsradhus" om man kan kalla det så. Det känns jättebra, dock blir det lite högre boendekostnad än vad vi har nu, men vi får ju så mycket mer som är av större värde för oss. Genom att det är en bostadsrättsförening så ansvarar föreningen för alla saker utomhus, typ fasad, tak, fönster osv, och det är skönt.

Det är 4 rum och kök (som vi har nu), två badrum, en tvättstuga, en stor klädkammare, två uteplatser (en med en ny altan och GRÄSMATTA, och en lite mindre uteplats under tak). Rätt utanför köksfönstret och entrén så finns en fin lekpark, och på baksidan finns en basketplan och en liten bäck som porlar så fint. Gräsmattan som tillhör oss är inte så stor, men den mynnar ut i en allmän gräsmatta som gör att det ser jättestort ut. Allt är i fint skick, inget som akut måste renoveras, utan vi kan flytta rätt in. Ett av badrummen är ganska litet och inte jättefint kanske, men absolut inget som stör. Köket funderar vi på att göra om, men inte heller för att det behövs, utan för att det skulle vara kul med något helt nytt och fräscht.



Som grädden på detta underbara mos så kommer detta: jag ska flytta HEM. Hem till Granloholm där jag växte upp. Annabelle kommer att gå på samma skola som jag gick på, åka i samma pulkbacke och i samma skidspår. Hon kommer att ha kompisar på samma gata som jag hade kompisar och så vidare.

Jag växte upp några gator bort, och när mamma och pappa separerade då jag gick på gymnasiet så köpte pappa ett likadant radhus som vi nu ska flytta in i. Jag hade min studentmottagning bara några meter från där vi nu ska bo. När jag tänker på detta så blir jag alldeles tårögd. Jag har så många fina och roliga minnen från min barndom i detta härliga och barnvänliga område, och nu kommer jag att få återuppleva dem igen, genom min dotter,

Adam är också jätteglad över detta, men känner kanske inte exakt som jag gör gällande just det här. Men när jag sa till honom ikväll "tänk om du kunde få se Annabelle växa upp där du växte upp" så förstod han exakt min känsla.



Idag har jag svävat på moln, verkligen. Jag vill bara skrika "ÄNTLIGEN!!!!"

Men, nu återstår det jobbiga i att sälja våran lägenhet så klart. Jag hoppas det går snabbt och smidigt, men är beredd och inställd på motsatsen. Så klart kommer vi att få den såld, men om vi får det vi vill ha en ju en annan sak.



NU är det dags att tacka för idag, tack underbara dag! Imorgon är det jobb, nagelsalong och banken för att betala handpenningen :-)























Inga kommentarer: