fredag 31 oktober 2014

Inte min grej...

Det här med Halloween är INTE min grej. Gillar oftast amerikaniserade "högtider" (typ Alla hjärtans dag), men det här med att klä ut sig, och gå runt och tigga godis är inte min cup of tea.

Än så länge kan jag dissa det, men Annabelle lär ju gilla det om nåt år så då är det väl bara att gilla läget. Idag var hon prinsessa på dagis när dom hade Halloween-fest, sånt tycker jag är ok.

Jag bjöd hem mig själv och Annabelle till mamma på middag (Adam har bortamatch), bara för att slippa "trick or treaters" (ja, så tråkig är jag). Tyckte att jag lyckades rätt bra, men när klockan var 20:50 så ringde det på dörren. Jag fick panik. Annabelle sov, jag hade bytt om till nattlinne, och hade verkligen ingen lust att öppna dörren till några godissugna ungar. Fy vad tråkig jag låter, jag hade ju till och med köpt lite utifall-att-godis, men det blev en principgrej. Klockan var nästan nio på kvällen, och några ungar går om kring och tigger godis...??
Fyra gånger ringde det på dörren och jag låg blickstilla i soffan.
Hahahaha!

Jaja, nästa år klär vi ut oss och spelar med. Men inte i år.
I år är jag en surtant.

Inga kommentarer: