torsdag 12 mars 2015

Sista versen.

Jobbar just nu sista dagen på mina 11 dagar i sträck.
Om jag är less? JA.
Om det ska bli skönt med tre lediga dagar? JA.
Har jag fått ont i halsen? You bet.

Jag känner mig så där lagom trevlig och serviceminded idag - not.
Kom inte men någon dum fråga för då finns det risk att jag brinner av. Som nyss, denna konversation med en kvinna:
Hon - Jobbar X idag?
Jag - Ja, senare i eftermiddag.
Hon - Hon är alltså inte här nu?
Jag  - Nä precis.
Hon - Så hon är inte här nu alltså?
Jag - Nä (skjut mig).
Hon - Kan man stå med bilen här ute?
Jag - Ja.
Hon - Kostar det något?
Jag - Ja, 10 kr i timmen.
Hon - Va? Måste man BETALA???
Jag - Mm.. Med kort.
Hon - Kan man inte betala med kontanter?
Jag - (vill säga "vad sa jag precis??") Nä, endast kort här ute tyvärr.
Hon - Men HUR är det möjligt???? Fy va värdelöst.
Jag - (blir mer och mer trött) Ja, det är Norrportens parkering och parkeringsautomat så.........

Telefonen ringde och räddade mig ur detta samtal som inte ledde någonstans.

Orkar inte med folk just nu. Vill hem, mysa med Annabelle, titta på tv och äta godis.
Hej då. Innan jag tråkar ut er med min sega och irriterande dag.


Inga kommentarer: