måndag 25 april 2016

Snö, feber, nytt hår.

Ja, det snöar. Tittar man ut så ser det ut som december. Som tur är så stannar inte snön kvar på marken, men det är ju inte mindre deprimerande för det. Fan alltså.

Helgen har varit bra, igår hade vi kalas för mig och Elliot, i efterskott för mig och i förskott för honom, han fyller 1 år på fredag! Helt sjukt att min lilla kille blir 1 år!!
Han är för övrigt jättesjuk, och jag hoppas verkligen att det går över fort, för jag mår verkligen inte bra av att se min plutt vara så där ynklig. Han har varit supersnorig i över en vecka, och igår var han verkligen hängig så vi kollade tempen och han hade 39. Efter en supp och en tupplur så var han superglad och pigg så vi trodde att det hade passerat, men så hade han 40 grader inatt. Och innan han somnade i förmiddags så låg tempen på 39,3. Alltså mitt hjärta!!
Han är så ynklig och matt. Men han dricker bra, och kissar bra så jag är inte jätteorolig. Det är bara jobbigt att se sin lilla så där. På fredag ska vi åka till Stockholm över helgen. På lördag blir det kalas för Elliot hos farmor, och på söndag ska vi på lillkusinen Louis dop. Hoppas verkligen att Elliot är bättre då!

Nu till något betydligt roligare! Jag ska till frissan idag!!! Alltså, det är mer än ett halvår sedan nu, och det är katastrof! Mitt hår blev verkligen förstört efter graviditeten med amningen och alla hormoner. Jag har tappat så mycket hår, och i ett desperat försök att få en bra frisyr så klippte jag ju av mig allt hår (känns det som) i somras/höstas, och det ångrar jag så bittert. Mitt hår har alltid varit det jag varit mest nöjd med hos mig själv - jämt -  och att hata och må dåligt över hur håret ser ut är faktiskt riktigt jobbigt. Ytligt, javisst, men sant. Idag ska jag endast toppa lite, och lägga fokus på färg och slingor för att skapa lite liv.

Nu ska jag kolla till lillprinsen som har sovit i 2 1/2 timme..
Vi igår, innan han somnade.

Inga kommentarer: