tisdag 7 september 2010

RÖR PÅ FLÄSKET!!!

Ni som har följt mig ett tag vet att jag är en riktigt periodare när det gäller träning. För ca 1 1/2-2 år sedan var jag flitigt på både gym och gruppträning, men sedan jag började jobba på gymmet där jag tränade så har det liksom avtagit. Just nu skulle jag kunna säga att det har dött ut helt och hållet, vilket känns TOTALT värdelöst.
Och ni vet också att jag är/har ganska mycket "viktnoja", så den här kombinationen "noll träning/gravid" är ju ingen hit direkt. Jag HAR gått upp i vikt, och jag KOMMER att gå upp mer i vikt, det är jag mycket väl medveten om, och det är ju helt normalt, men hur KUL är det egentligen?
Jag gillar inte att träna när jag känner att jag MÅSTE träna, och det är dit jag har kommit nu. Jag MÅSTE träna. Jag känner mig så pluffsig och svag (igår skulle jag bära 2 fulla salladsskålar i 10 meter och fick typ kramp i armarna), och inte alls bebisredo i armar/axlar/rygg/ (eller någon annanstans heller för den delen).
Gah, denna ångest!
Hur som helst, idag efter jobbet så drog jag på mig skönare skor och åkte upp till Sidsjön med Tindra och gick ett varv där. Det var skönt för att det var så fint väder, men Tindra är ingen "powerwalkare" direkt, så det blev ganska mesigt. Men skönt ändå att ha rört lite på fläsket.
Kanske jag ska ta fram vikterna som ligger och samlar damm under sängen också, och se vad dom kan ge för resultat på 10 minuter?

Inga kommentarer: