söndag 19 september 2010

Segis.

Inatt var det Tindra som var orolig och vi var ute på "toaletten" några gånger under natten. Stackars lill-fis, hon är som en liten trasa nu, men verkar liiite pigg i alla fall. Hon åt trots allt nästan en hel skål mat alldeles nyss så det är ju ett bra tecken.

Idag kände jag att det var dags att göra något socialt med pappa, så jag ringde och bjöd över honom på lunch. Pappa alltså, vilken lirare.
Jag ringde runt halv elva och sa att han kunde komma vid tolv. Halv tolv ringer han på dörren och säger att han får gäster halv ett. Jag undrar så klart varför han inte sa det till mig så hade jag kunnat förbereda maten tidigare, men då säger han att hans bekanta ringde strax efter att han hade pratat med mig. Då tycker ju jag så klart att han kunde ha sagt till DOM att han inte skulle vara hemma förrän ett-halv två, men inte då.
Sen hade han med sig en liten present till mig också. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag fick en kimono, i äkta "postorder-premie-stil". Han har säkert beställt något från postorder och fått den på köpet. Storblommig. Det bästa av allt enligt pappa var att man inte behöver stryka den! Wow vilken grej, haha, lilla pappa känner mig verkligen inte. Men som man brukar säga, så var det ju en fin tanke, en väldigt fin tanke.

Lunchen bestod av en jättegod soppa som jag gjorde igår, en av mina höstfavoriter, med varma minibaguetter till! Igår bakade jag även kladdkaksmuffins som jag snart ska äta till efterrätt, men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om dom. Jag gillar ju kladdkaka, men när det kommer till muffins så tycker jag att man ska kunna ta ur dom ur formen och äta dom, inte tvingas äta med sked ur formen. Men smaken var det inget fel på, slurp! :-)

Speaking of muffins, måste nog ta en NU!

Inga kommentarer: