tisdag 28 december 2010

Jag och mitt j***a hår!


Alltså, det där med luggen. Tror ni att jag går omkring med lugg eller? Så klart inte. Antingen är den åt sidan eller som idag, en liten "bulle" fäst med två hårnålar. Nu har jag verkligen lärt mig en läxa, hur snyggt det än är på andra så KAN jag inte ha lugg, jag är så totalt obekväm i att ha en massa hår i pannan (det må vara snyggt på mig också), det går bara inte!
Vissa människor (tjejer) kan inte gå utanför hemmet utan smink - eller känner sig i alla fall inte bekväma med att vaar osminkade "in public" - för mig är det håret som gäller. Mitt hår är min "grej". Är jag ful i håret så känner hela jag mig ful.
Idag har jag en bra hårdag trots luggen (som sitter i en liten bulle som sagt), och då struntar jag i att jag känner mig blek och tjock i övrigt. Ögonbrynen ska vi inte ens tala om, men håret - det är i allfall fint!Rent, mjukt och fint (enligt mig).

Hur som helst.
Igår efter jobbet så gick jag in till stan en sväng och hamnade på HM's rea. Jag köpte mig en fin mama-kofta på halva priset, samt lite bebiskläder. Fjunis börjar få en fin liten samling nu, men jag måste erkänna att det hade varit mycket roligare att shoppa om jag visste att jag shoppade till en pojke eller en flicka. Det neutrala bebismodet är inte så där jätteskoj. Det blir mycket vitt, brunt och grått typ. Men det går an! :-)

Idag är det jobb som gäller igen som vanligt. Om 8 timmar går jag hem, haha!
Tjing på en stund!

1 kommentar:

Joanna sa...

Jag har oxå shoppat - och det blir neutralt så klart...jag håller med dig - det hade varit lättare att veta om det ska bli en han eller en hon =)