onsdag 29 december 2010

Nyår.

Jag tycker att Nyårsafton är så himla överreklamerat. Sorry, men jag tycker faktiskt det.
Man ska ha så himla kul och man måste liksom "hitta på nåt" annars är det misslyckat.
Eller?
Jag kommer ihåg nyår i mina "yngre dar", ett år var vi 4 tjejer som ordnade middag och fest för 35 pers i en kvarterslokal - superlyckat och kul.
Mitt första år i New York så var vi ett gäng svenskar som hade nyårsmiddag och fest hemma hos en tjej och till 12-slaget tog vi tåget in till Manhattan för att trängas med alla vid Times Square då det skulle bli år 2000 - också superlyckat och kul.
Sedan dess har det varit lite si och så med nyårsfester. Inga direkt minnesvärda faktiskt. Jag har jobbat en del nyårsnätter (vilket har varit helt ok faktiskt, för då har man liksom haft en plan för nyår).

Årets plan är att jag och Adam ska äta middag tillsammans, och jag ska slå på stort och köpa oxfilé, och lite senare på kvällen så ska vi gå över till Amy och Liam för lite drinkar och tilltugg och till tolvslaget går vi ner till hamnen för att titta på fyrverkerierna. Väldigt avslappnat och skönt känns det.

Nu har jag ca 1 timme kvar på jobbet, det har varit lugna gatan här hela kvällen. Riktigt segt faktiskt.
Men men, snart får jag gå hem, woohooooo!!!

Inga kommentarer: