söndag 12 december 2010

Söndag.

Åter på jobbet. Jag är trött idag, så detta bli en extra seg dag. Jag har börjat sova ganska dåligt, har svårt att komma till ro och hitta en skön sovställning. Det blir mest att försöka somna på sidan, men ligger jag på sidan så känns det alltid som att jag kommer att krossa en axel eller en arm eller nåt. Och ligger jag på rygg kan jag inte somna alls, jag kan SOVA på rygg, men inte somna på rygg. Vilka problem...

Igår var Adam ute en sväng och jag var hemma och tittade på Sex and the city filmen (den första) och lockade håret. Haha, kul va? Men filmen är så bra, mycket bättre än uppföljaren, och håret blev fint, så det var inte en helt värdelös lördagkväll ändå. Och som Amy sa (min kompis Amy alltså) "You were also making a baby, thats not pathetic at all". Det är sant fan, så ska jag tänka varje gång jag känner att jag har haft en tråkig dag/kväll, jag gör ju faktiskt en bebis i magen! :-)
Fjunis är som mest aktiv på kvällen när jag ligger i sängen, då känns det som att han eller hon vill sparka sig igenom magen ibland! Det är en sådan märklig och härlig känsla, och helt naturlig! Jag kommer ihåg första gången då jag kände att det rörde sig i magen, det var inte alls konstigt eller obehagligt, utan helt fantastiskt och coolt! Och helt naturligt! Kommer att sakna den känslan, men det är ju inget emot att få hålla ens barn i sin egen famn, och att få lukta på den och att få vara mamma... Åh herregud, snart kommer jag att vara MAMMA! Jesus christ alltså.. :-)

Oj vad jag svamlar nu...nu ska jag kolla om jag hittar något att göra, det är vääääldigt lugnt här idag. Men först: en banan! :-)

1 kommentar:

Emma och Pi sa...

ett tillägg till gårdagens lista på tips!
*grävling
*gräsklippare
*grässtrå :P
*(en)gräddbakelse!
*grep
Va tyckte du om våra förslag då?!